Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2466 ggr
[Hildegrim]
2012-10-27 19:41
0

Färga dreads

Hej, jag har dreads och har tonat håret under många år. Men håret är nu mycket långt och det är ett väldigt stort projekt att tona håret numera. Detta har gjort att jag drar mig för tona mig vilket inte är speciellt snyggt. :)

Jag är nu intresserad av att skaffa någon permanent hårfärg så att jag bara behöver bry mig om utväxten i framtiden. Men jag kan väldigt lite om hårfärg.

Hur går jag tillväga? Vart hittar man hårfärger som sitter? Bör man gå till frisören första gången? Tror ni vanliga frisörer klarar av dreads eller måste jag hitta någon speciell dreadslocksfrisör?

Kan man förresten färga hår som redan år tonat? Det skulle nämligen ta vääääldigt lång tid innan toningen försvinner helt.

Skulle verkligen uppskatta hjälp. :)

eamy
2012-10-28 15:20
0

Har exakt samma problem så gör ett litet avtryck här ! :D

orphidea
2012-10-29 10:48
0

Jag har haft dreadlocks i ca fem år och har färgat dem ett antal gånger. Jag har alltid gjort det hemma, antingen själv eller med hjälp av vänner. Utan att vara något proffs alls skulle jag vilja påstå att det borde gå bra att färga över en toning med permanent hårfärg, men för att få jämt resultat skulle jag försöka tvätta ur toningen ordentligt innan. Med t.ex diskmedel eller bara upprepade schampootvättar.

Jag har inte hört så mycket gott om s.k dreadlockssalonger, men känner du att du vill ska du prova :) Googla eller sök rejält med information om salongen du tänkt gå till först bara, finns mycket skumma typer där ute.

mikkan01
2012-10-29 17:32
0

Kan inte så mycket om dreads men det borde nog fungera att färga hemma, beroendes på vilken färg du vill ha. =)

~mikkan