Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1656 ggr
Moalinn
0

Frågor om färgning

Hej!

Jag vet inte vad jag ska göra.

Just nu är jag blond, men mitt hår är jätteslitet och jag vill verkligen inte blondera mer. Samtidigt vill jag inte vara brun för då kommer jag behöva vara brun i flera år - trivs inte i brunt.

Jag har precis haft turkost men har blekt bort det, därav min kassa hårkvalité. Jag är jättesugen på att färga blått igen (hade det förra året) men är rädd att alla mina pengar ska gå till hårfärg.

Är det värt att färga brunt, för att låta håret vila, även om jag inte trivs i det?

Vad tycker ni att jag ska göra?

Låta det vara blont, vara elak mot håret och fortsätta blondera.
Färga brunt, låta håret vila men känna mig obekväm.
Färga blått, med risk att mina pengar tar slut.

kan säga att jag inte vill ha min naturliga hårfärg.

Sen undrar jag en sak till, ni som vet något om dessa blåa Färger.
Jag hade atlantic blue av Directions. Den färgade av sig något så otroligt mycket, kliade jag mig i huvudet blev jag blå på fingrarna, lutade jag mig mot väggen blev väggen blå.
Är det samma med alla eller finns det de som inte färgar av sig?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

mikkan01
0

Knepiga frågor =)
Tycker inte att du ska färga det mörkt om du inte trivs i det, sannorlikheten är väl stor att du skulle bleka det flera omgångar för att få tillbaks det blonda = det förstörs när det fått vila ett tag.
Är du brunhårig i grunden eller vad är din naturliga färg?

Om du trivs i blont så borde du väl stanna blond och bara bleka utväxten och massamassa inpackningar samt. klippa bort det skadade.

Blått hår kan jag inte så mycket om men kan tänka mig att det kräver ganska mycket omvårdnad…färga ofta för att färgen ska hålla och bleka för att det ska sitta, bleka för att få bort? 
Jag tycker att det är dumt att färga ett redan skadat hår….men vill man vara fin…=)

~mikkan