Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 15565 ggr
nlinds
0

Misslyckad hemmagjord hårinpackning

ALDRIG mer säger jag !
läste någonstan här iFokus om en hårinpackning med:
Olivolja, citron,äcv,äggula. Gjorde denna och jag har aldrig fått ett risigare hår !!! Jag hade i den i ungefär 10 minuter, sköljde med kallt vatten. Trassligt, borstade ur det, förlorade massvis med hår. Och håret blev dessutom jätte fett, och risigt.

Någon som faktiskt har ett recept på BRA hemmagjord hårinpackning ? Samt schampoo och Balsam (hemmagjort eller köpt) som är naturtroget, och vart har ni köpt det isf ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Charlott_
2

Citron sliter ju på håret. Tycker inte man ska testa hemma metoder alltså :/

mikkan01
2

Jag säger tvärtemot charlott på den punkten att man inte ska testa "hemma metoder". Jag älskar att blanda ihop mina egna hårinpackningar och tycker att dom fungerar super.

Citron är ju känt för att torka ut men är bra att ha i håret efteråt om man vill då det är surt och neutraliserar ph-värdet i håret.
Äggula är ju sådär alltså….det är ju proteiner och är ditt hår redan fullt med proteiner så kan det lätt bli frissigt.
Man måste liksom känna efter vad man behöver, vad du har för hårtyp, är ditt hår skadat/fint/lockigt….mycket som spelar in egentligen.

Jag brukar blanda ihop lite olivolja, honung och kokosolja, värmer lite i micron och har sedan i det i håret. Väldigt rinnig och jobbig att hålla på med. Vill jag sova med inpackningen så byter jag ut kokosoljan mot en vanlig inpackning (garnier nutrisse, en vit&rosa burk…något med körsbärsextrakt, glömt namnet…) och sen blanda ihop med honung och olivolja, micra och in i håret.

Funkar jättebra… Till sist sköljer jag håret med en blanding av äcv och vatten….håret blir jättemjukt och lättkammat efter det. =)
Hoppas du inte gett upp hoppet om hemmagjorda inpackningar.

~mikkan

nlinds
0

jag har väldigt tort och risigt hår, Ska ge det en chans till, ska till stan i övermorgon och storhandla. ska prova honung och kokosolja denna gången :P o olivolja har jag hemma så.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Charlott_
13

mikkan01 : Jag har ganska poröst hår. Vet du någon hemma metod för de? Värt att testa :)