Hår iFokus

Hår

Etikett: hårprojekt
Läst 7420 ggr
[oskuldast]
0

Orange vägrar gå ur håret

Hejhej, för 2 veckor sedan fick jag ryck och bestämde mig för att jag skulle färga hela hårt blått -.- Och då vill jag ha vitt eller grått hår först så att det inte blir grönt.

Jag gicck från mellanbrunt och blekte 2 gånger, så blev det en ljusare orange, men fortfarande ORANGE. Och jag har låtit det vara i över en vecka nu, inpackning varje dag. Men ändå så när jag belker det så blir det INGEN skillnad?!?!
Någon som kan hjälpa mig? Testat att bleka medd moods ultrablond x-tra..

[oskuldast]
0

Fixade det = PRO Cool

Thamaleia
0

Hur gjorde du?? Är i en mycket liknande situation! Blekte idag med MOOD Ultrablond men är fortfarande orange…

[oskuldast]
0

Hur ljust vill du ha det? Jag köpte Mood silvergrå och satte i i en timme två gånger, tog ut väldigt mycket av det orangea! Blev väldigt ljust lite gulaktigt blond. Från en ganska skarp orange.

Fast innan det så satte jag i en mood ultrablond xtra blekning i 2 timmar istället för en.. slet något så in i helvete med det var det enda sättet att få det ljusare kände jag.

Annars kan du testa med Mood askgrå, det tar nog ut det orange bra!

Det ser vädigt mörkt ut när man sätter i den grå hårfärgen, men det blir inte alls så mörkt när man har tvättat ur allt:) Säg till om ngot är oklart, inte så bra på att förklara

Thamaleia
0

Så.. grå hårfärg är lösningen? O_O

Hade färgat rött hår (färgade rött i två år) och avfärgade det i torsdags, hos frisör. Blev såklart otroligt orange med några enstaka ljusare partier. Igår körde jag en MOOD ultrablond i en timme och ja.. det blev lite ljusare, mera gula partier..

Ska nog låta håret vila nu ett tag och sedan kanske jag kör på en askgrå färg då! Eller pärlblond? D:

[oskuldast]
0

Pärlblond kommer inte att fungera. Rekommenderar starkt silvergrå:) det blir inte grått alltså! Det tar bara ut det orangea och gula