Kluvna toppar
Har just åter igen klippt håret o som vanligt kommer de omöjligt hinna bli långt igen förren de kluvna topparna är tillbaka, några tips förutom typ Balsammetoden för att motverka de kluvna topparna lite iallafall?
Tvättar håret två gånger i veckan, först schampoo med vete o nån Olja sen tre ton hårinpackning alt Balsam, använder aldrig hårtork,plattång etc.
Tack på förhand (:
Alltid Oavsett
Köp någon olja till håret..
Mitt hår blev helt underbart och fick jätte fin glans efter jag använde Lanzas silkes droppar :)
speciall hår oljor eller funkar de med vanliga "matoljor" så att säga med?
Alltid Oavsett
Hehe okey, får ta o kolla runt o se vilka håroljor som finns här, nog inget vidare stort utbud(aldrig sätt någon här)
Alltid Oavsett
#4 Finns hos frisören! :) Jag har haft min över 1 år nu :O så den är dryg ;)
#6 Har du långt? :)
Jag tar dock inte varje dag. Har axel långt hår nu, och tar 1 pump å de räcker väl :)
Höft benet för de mesta, nu just klippt så 10cm ovanför, samt även tjockt hår hehe, går åt en hel del inpackning/schampoo om man säger så 
Alltid Oavsett
#8 Men oljan behöver du inte ta i heela håret. Ta i topparna å lite upp på längderna bara :)
Ja, de e ju klart att längre hår sliter. de dras/knids mog kläder hela tiden dock :/
Men eftersom du har så långt hår, vad gör du för uppsättningar? :P
De e ju en fördel, dock får jha nog lov att ta de en bit på de e klipt i "lager" :P VAnlig hästsvans oftast förut men inge vidare skönt då man drar av för mycke hårstrån med snodden, annars "ballerinaknut" med donut eller fläta de bak :P otrolig fantasi (inte) haha
Alltid Oavsett
#10 Jaha, ökade längder?
Hahah finns jätte mycket att göra säger jag bara :O
Hehe kanske man kan kalla det (: Jo men har dålig fantasi o extreeemt dåligt tålamod :P
Alltid Oavsett
#12 Hahah okej, finns mycket uppsättningar på nätet :)
#13 får ta o kolla en sväng så snart håret växt till sig igen (hehe frisörn faila lite o råka klippa bort "luggdelen" helt när han skulle klippa den kortaste längden O.o =inte allt för kul
Alltid Oavsett
#14 VAA? Nu fatta jag inte :O
Hehe, illa försklarat kanske, klippte mig i lördags o då råka frisören klippa av de främre håret ("luggdelen") när han klippte den kortaste längden
Alltid Oavsett

#2 Olivolja, solrosolja, jojobaolja, allt kan funka bra. Prova dig fram till vad som funkar bäst för dig!:)
#3 "Håroljor" är ofta till större del silikon. Hår behöver inga vitaminer, näring lr annat skit reklamer försöker lura i er. Hår är dött, som läder, och behöver därför i princip fett och fukt.
#17 Okey låter bra, isåfall ska jag testa citronolivolja, luktar så sjukt gott (:
Alltid Oavsett
Finns även perfect ends från sp som är bra för att förhindra att de kluvna topparna klättrar så högt :)