Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2076 ggr
[annakarolinaa]
0

Från brunt till blond+rosa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver tips på hårfärger och tillvägagångssätt.

Har brunt hår nu, som på bilden. Dålig webcambild så lite ljusare. Min normala hårfärg är typ gyllenblond, med ganska mycket rött i. Har färgat håret mörkbrunt i några år nu. Senast hos frisör. Nu har det dock blekts lite, var mycket mörkare när jag gick från frisören.

Vill nu bli riktigt blond. Platinablond. Typ vitt hår alltså. Har haft det för måånga år sedan. Sen tänkte jag lägga i rosa slingor.

Hur ofta kan jag bleka per dag/vecka/månad? Vad ska jag använda för medel? Avfärgning? Blekning? Märken?

Har hört att stargazer blekning ska vara bra. Stämmer det?

Mitt hår är nu lite slitet, men inte alls som det har varit förut när jag höll på och blonderade. Väldigt tjockt hår. Tror ni att det kommer ta mycket stryk? Förut när jag höll på och blonderade så plattade jag varje dag också. Håret blev tunnar och lite kortare men inte så farligt. Det är definitivt i bättre skick nu! Plattar inte håret lika ofta heller.

Charlott_
0

Du ska absolut göra avfärgning, annars blir ditt hår orange och det är inte så kul. Avfärga minst 2 ggr. Sen kan du göra slingor i de! :)

Beroende på hur ofta man kan göra de? Ja vad har du för kvalié på håret? Många hår klarar av olika mycket. Men efter en avfärgning kan du avfärga igen. Avfärgning är så utsprätt och sliter inte lika mycket som blekning! :)