Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 7439 ggr
[Xmizzmansonx]
0

Går det att bleka Löshår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag vet att man borde inte bleka löshår, borde inte ens bleka sitt eget så det vet jag om. Men jag har beställt löshår från kina nu och har väntat i 20 dagar på det, och denna dagen när tiden är ute (annars har det kommit bort) så skickar dom till mig att det har kommit tillbax till dom. Och jag blir ju rosenrasande inombords som väntat så länge. Har beställt fårn dom innan så jag vet ju att håret är bra och jag får det jag vill ha, Men jag måste ha mitt löshår nu då jag ska på en speciell grejj och jag vill inte ha håret i knut längre..vill ha vallande lockarx) Jag har aldrig blekt löshår förut men jag vet att det kan gå väldigt fel.

Och nu kommer grejjen. Det är RÖTT! -.- SKa man ge det en chans och prova på topparna på en slinga? 

Vill gärna få svar från någon som har provat på detta och helst rött då det är super svåra pigment att få bort. Och JA! jag vet att det kommer bli otroligt slitet men skulle det bli ngt ljusare? då jag vill ha lila fake hair!.

Charlott_
0

Är det 100% äkta hår?

Eftersom att det är löshår och inte växande hår på en människa så kan du bleka hela slingan på en gång. För de håret är inte så överpreprerat! :)

[Xmizzmansonx]
0

Ja det är äkta:)

SÅ då är det bara till att färga allt på en gång och hålla koll på det tills det blir så ljust som jag vill ha det så slipper det ligga i blek för länge:)?

Charlott_
0

#2 Det räcker inte att bleka det 1 gång. Eller hur ljust vill du ha de? vill du ha det blont? :)

zuperzero
0

Är målet att det ska bli blont så är det nog kört. Förstod inte riktigt om du menar att du vill att det ska bli blont eller om du vill att det ska bli lila. Tungan ute

Jag har blekt blont löshår som var för mörkt till mitt hår. Det blev ju rätt färg eftersom att det inte var jättemånga nyanser, men det blev väldigt torrt och slitet. Så ja, jag tror aldrig att du kan lyckas få rött hår till blont utan att det blir en risbuske. Obestämd mycket tråkigt…

Hoppas att du hittar en lösning!

[Xmizzmansonx]
0

Nu har jag blekt det och det blev ljus rosa.. inte pastel men inte mörk rosa heller. När golden flame försvann ur mitt riktiga hår blev det orange men här blev det rosa. Jag vet inte ennu om det går att få det ljuslila då jag vill ha det så att jag kan få till några riktiga mörklila slingor i det också. om det är mer åt pastel hållet nu efter gnott in det med silverschampo vilket verkligen hjälper men sliter en hel del så kanske det går att fästa lite ljusare men förstår att de kommer bli mörkt, och#4 och 2# ni båda hade helt rätt. Det var kört och jag behöver bleka en gång tillxD Men jag provade i alla fall och bästa svaret är att prova. Har väll 30% channs att det blir en aning ljuslila som jag vill ha det eller så får jag helt enkelt gå wierdhårig en månad till i skolan. Tack ska ni alla ha för svar<3