Slingor hemma?
Hej
Jag ska göra lite ljusa slingor i mitt hår, tänkte göra dom hemma. Har funderat på att testa folieslingor, kan man göra det med vilket medel som felst? Jag hade tänkt att använda Schwarzkopf Blonde L1+
Jag har aldrig gjort folieslingor hemma, men har gjort andra slingor hemma samt folie slingor på salong så jag vågar nog testa. 
Finns det annars någon metod ni kan rekomendera?
Jag har testat Schwarzkopf blonde M3+ slingmedel förut, men gillade det inte alls, applikatorn var svår att använda och det blev inte den tygen av slingor som jag vill ha.
Men har inte provat slinghätta, är det bra/lätt att använda?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Slinghätta är riktigt bra! Men funkar bäst på kort till mellanlångt hår. Har man långt hår så är risken att slingorna blir tjocka och att man inte kommer åt underhåret. Annars fungerar det bra! Det är väldigt enkelt att göra själv hemma oxå! 
Folieslingor som misslyckas orsakar en katastrof i håret… man kan se ut som en leopard efteråt.
Okej, tack så mycket för ditt svar, överväger nog slinghätta ändå.. Vart skaffar man en sådan? Pris? Kan man kanske göra en hemma? 
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
De brukar finnas i "slingpaket", alltså hårfärg särskilt anpassat till slingor som man köper i en matbutik. Vet inte vart man kan köpa ensast en sådan.
slingpaketen brukar väl kosta runt 80 kr. Schwartzkopf och garniers slingpaket tycker jag att är bäst! Mood är oxå bra, men det är extremt lite färg i!! räcker nog bara om man har väldigt kort hår.
Jag har inga bra tips hur man själv ska göra en sån hemma.