HJÄLP! DIP DYE
Hej, jag behöver hjälp!
Jag köpte rosa hårfärg i affären SHOCK för att göra dip dye och jag har mörkt brunt hår så vet inte hur mycket jag ska bleka håret och hur länge så att det blir riktigt KNALL rosa! Jag ska köpa blekningsmedlet MOOD. Mina kompisar som också köpte rosa hårfärg och hade mörkt brunt hår färgade igår och deras dip dye blev väldigt mörk även fast dom gjorde om det.. Det blev nästan rött och så vill jag inte ha det (bilden är på min kompis som gjorde rosa dip dye)…
Jag vill ha knall rosa! HJÄLP SNÄLLA
Någon som kan hjälpa mig? :)
Det kanske står på lådan hur länge du ska ha det på? :)
Blek håret med MOOD eller Swarzkopf L++
Sedan brukar jag ha i extremtoning i ungefär 15-30 min, beroende på vad jag gör. Sen kan det även vara bra att täcka toningen med folie eller plast, så det håller sig fuktigt och varmt. För den tar inte när håret är torrt ändå.
Sen får du såklart underhålla det ganska ofta, eftersom det inte håller sig i många tvättar.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tack för svaren, håller precis på att färga mina toppar rosa nu! 
Blekte mitt hår med MOOD två gånger, så det borde bli bra.. Det blev lite orange aktigt. Hade folie när jag blekte mitt hår.
Står på Shocks hemsida hur man ska göra för bästa resultat. Ju mer likt färgproverna eller vad man ska kalla det som man vill ha det, desto ljusare behöver man bleka håret + att färgen fäster bättre på nyblekt hår. Och ha i färgen sålänge du orkar. När jag använt Shocks Färger har jag t.o.m haft i färgen i 15 timmar innan jag sköljt ur.
Ojdåå.. Hade min färg bara i 1 timme men tyckte det blev bra resultat! :)