Hår iFokus

Hår

Etikett: frisörer
Läst 7678 ggr
[Besan]
0

Färga håret hos frisör

Hej!

Är rätt trött på mitt svarta hår just nu som jag haft i typ 3 år. Har annars naturligt mellanbrunt hår. Skulle dock vilja ha ljusbrunt/mandelbrunt hår nu men vågar och vill inte färga det hemma själv då jag har ganska starka pigment och vet att det kommer bli dyrare att färga hemma än hos frisör

Men hur går det till egentligen då man ska avfärga och färga håret hos frisören? Det brukar ju kosta mellan 900-2000 kr såg jag på de flestas hemsidor men gör de allt stegvis då, så man får gå dit fler ggr och färga tills det blir bra? Jag menar… vill inte att de avfärgar och sen får jag boka tid att färga det brunt en annan gång… för vill ju inte gå runt med morotsfärgat/gult hår heller i flera veckor… Det klarar inte mitt psyke av :P

PiganX
0

Jag hade svart hår tidigare (det var väldigt slitet eftersom jag färgat det en hel del i massor av olika färger). Så jag gick till frisören eftersom jag kände att jag ville ha det ordentligt gjort. De klippte av det som var mest slitet, avfärgade och la i en brun toning. På så vis slapp jag det där orangea/gula, och det som är bra med toningar är ju att de bleknar. Kan tilläggas att jag har ljusbrunt/mellanbrunt som naturlig hårfärg, och min utväxt syns inte alls mycket. Så vill du inte färga kan du alltid tona det. Glad

Men vill du ha det helt perfekt, i din exakta färg, så lär du få gå dit fler gånger, om du inte vill att håret förstörs dvs.. Tungan ute

kkarinn
0

jag hade mörkrödbrun hårfärg och slingade först och sedan tonade ner med kalla pigmenst efteråt.

fick klippa av en dec eftesom det va långt och slitet och väldigt stark blekning

tog 3½ timme (har jätte tjockt hår) kostade 2400 och jag gick därifrån BLOND, inget gult eller orange :)

[Besan]
0

#1 Tack för ditt svar! Jag  vill ju ha det lite ljusare än min naturliga hårfärg :) Typ mandelbrunt ungefär, väldigt väldigt ljusbrunt i alla fall! Så jag sen till våren kan göra slingor. Tycker det är snyggt på våren/sommaren.

#2 Oj vad skönt att de kunde fixa det så bra :) Tycker faktiskt att jag lätt hade kunnat lägga 2000-2500 kr för att få det bra. Försökte bleka hemma i våras och det gick verkligen INTE, kostade skjortan det, så nu vill jag INTE bleka hemma mer! Får höra mig runt bland olika salonger här i stan :) Mitt hår är också väääldigt slitet :/