Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 15357 ggr
AkaiTsuki
0

Klippt av det mesta av håret

Jag hade hår till mellan byst och höft, färgat och slitet.

Jag valde att klippa av det och har just nu 2 cm kort i nacken där och har lugg(Fast den vill bara locka sig Skrikandes)

De flesta frågat mig "Oj hur vågade du jag skulle aldrig våga klippa av mitt hår så kort!" och jag har helt enkelt ingen känsla för håret på det viset… Jag tycker inte det känns olika mig att ha varken kort eller långt hår

Frågan är riktad till de som har långt/medellångt hår eller om de som har kort hår och ifall de hade långt hår vad de skulle göra…

Vad tycker ni om erat hår? Skulle ni våga klippa av det så långt som jag gjorde?

//Joanna

linoleum
0

Jag klippte mig själv precis likadant nu innan början av året.. jag ångrar mig! Mest för att jag annars blonderar och håret aldrig ser ut att växa.. Sedan är jag en sån som tycker att jag inte passar i kortare hår, men enda anledningen till att det blev så kort som det blev var för att frisören, som vanligt, gjorde helt som hon själv ville!
Jag är dock inte som många andra som gärna skulle gå runt i mössa mitt i sommaren för att de inte är nöjda med sin frisyr eller hårfärg!

Jag hade hår till lite under skulderbladen :) Däremot är det skönt att slippa trasslet! Nu väntar jag på att sommaren ska komma så att håret blir friskare och jag får den längden jag var ute efter, dvs lite under axlarna.

Xia
0

Hade hår till alldeles innan bysten o klippte av det till lite nedanför öronen … ja e nöjd!

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Chamy
0

Våga skulle jag absolut, det skulle förmodligen vara ganska skönt eftersom mitt hår älskar att tova ihop sig när det är lite längre.

Men jag skulle inte vilja klippa av mitt hår, jag tycker om det som det är, gärna lite längre. Just nu har jag hår till midjan, jämnlångt utan uppklippningar med en bettie page lugg. Men jag har haft alla frisyrer som man kan tänka sig, allt från snaggat till tuppkam. Så mitt experimenterande är över känns det som.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Lynxkissen
0

Jag hade hår till över bysten och fick för mig att klippa av det till kort. Doc ångrade jag mig nästan direkt och mådde jättedåligt för jag sakna mitt långa hår. Nu har det snart gått fyra år och håret är nästan lika långt igen. Skulle jag idag kunna tänka mig att klippa kort? - Nej, inte som förut. Men skulle kunna tänka mig klippa av en del. Men inte så mycket på en och samma gång..

kkarinn
0

jag klippte av mitt super långa hår till axlarna, och det passade inte alls för mitt hår tycker jag, var för fluffigt och lockigt ,

så nu 5år senare har jag sparat ut det och sitter också med en bettie page lugg och är nöjd :)

AkaiTsuki
0

Åh Bettie page lugg är så fint :)

Så intressant detta :)

Jag klippte av mitt för att det va färgat och fördärvat

//Joanna

Niini
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kapade ungefär hälften av mitt hår efter att vi gift oss o ½ år senare rök det sista. O himmel så skönt det är! Bara lite gel i så är det klart, dusch/tork tar 1h (4h+ tidigare). Enda negativa är att det går inte längre att klippa sig var 3:e månad ;)

Niini
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut numera :)

[Thiah]
2

har gjort samma frisyr resa två gånger. Har inga problem med att klippa mitt hår eftersom det alltid växer ut. Nu har jag återigen ner till brösten, får se hur länge jag orkar med det Flört

chilliflakes
0

Jag har gjort samma sak ett par gånger. Första gången, för många år sedan hade jag hår till brösten ungefär, och klippte det i en kort "kill-frisyr" Andra gången var nu för 5-6 veckor sedan. Hade ungefär samma längd och klippt kort bob (örsnibbslängd) med kortklippt nacke. Är jättenöjd och känner att jag nog ALDRIG kommer att ha långt hår igen. Innan jul är jag nog helt kortklippt, skulle jag tro! Jag tycker precis som du; det är ju bara hår! Känns lite konstigt när man går från salongen och när man tittar sig i spegeln i början (och när man tvättar det!) men det är väl inget med det? Jag tycker det är kul med lite förändringar. Ända nackdelen med kortklippt hår är att när det väl är kort så är det inte så mycket mer att ändra! Därför tar jag det i omgångar nu: Bob-kort nacke, lång lugg -och till sist pixie-kort!

Skrattande

[Rhodugune]
0

Jeg resoneras lite som Chamy gör, om jag ville så skulle det inte vara något problem, men jag gillar mitt långa hår som numera räcker ned på låret och tycker att det är så pass mycket mer lättskött än kort hår.

Jag lägger max 10 min på mitt hår per dag, på att reda ut det och sätta upp det och fläta det för natten, plus den timmen jag ligger i bad varje vecka med hårinpackning, när det är tvättdag.

Att ha kort hår skulle jag aldrig ha tålamod till, mitt hår ligger alltid på plats och krånglar inte, jag ser för mitt inre öga hur jag står timme efter timme och försöker få min korta spretiga hår ligga som den ska! hehe

AkaiTsuki
0

Hehe det va en hyfsat gammal tråd :)

Nu är mitt hår ca 10 cm i nacken minst och lila x)  Det andra har växt på sig också men syns inte lika mycket

Går nu för tiden runt med en liten puffsig toffs, ska spara ut det, insåg det blev väldigt kallt med kort hår x)

//Joanna