Vad använder ni för locktång?
Yes, jag tänkte fråga vad ni använder för Locktång, om ni nu gör det. :)
Grejen är att vi har en här hemma, den är rätt gammal, min mammas som hon har haft hur länge som helst. Med andra ord är den otroligt osmidig, lätt att bränna sig, nästan lite komplicerad. Haha inte riktigt kanske, men den är så osmidig att den blir komplicerad xD
Sen har vi en plattång som går att använda som Locktång, dock får jag inte till så snygga lockar med den då plattången inte är helt rund och då blir lockarna lite kantiga = inte snyggt.
I alla fall, jag fyller år nu i November och tänker önska mig en Locktång, men för att kunna göra det behöver jag ju hitta någon jag vill ha. :)
Skriv gärna vilken sorts Locktång ni har och vad ni tycker om den.
Ha det bäst! :)
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att plattången gör bättre lockar än självaste locktången.
När du gör lockar med en plattång så ska man ju inte stanna upp med palttången som du kanske gjort nu då du fick kantigt :)
Hur många grader är din plattång på? :)
Jo precis, jag lyckads inte hitta något bra mellanting på antal grader. Antingen blir det för lågt gradantal och ingenting händer eller så blir det för högt och lockarna blir kantiga. När det blir för högt hinner man inte ens vira håret runt plattången innan det börjar bli kantigt. Jag minns inte riktigt men man kan välja själv och jag skulle tippa på att man kan välja mellan 80 - 230 eller nåt liknande. Då är det inte: 81 82 83 84 85 […] utan: 80 90 100 120 130 […] Själv tycker jag att jag brukar lyckas få till lockarna bra med Locktång men det är just det att den jag har är så osmidig och jobbig. (Den är FLERA år gammal).