katastrofalt hjälp!
hej! jag har alltid haft långt o fint hår. Jag har slingat det blont några gånger. sedan blekte jag det. luggen är otroligt ljus i en äcklig färg, gult m.m. Där bak är der oranget och fortfarande lite mörkt från utväxten. ser förfärligt ut! :'( jag vill vara ljus blond, men inte så vithårig som jag är nu!!!! Vad kan jag göra? slinga mörkare blona slingor eller vad?, isåfall vilken färg? silvershampo är inget för mig , tänker inte lämna huset såhär:'(.
Hur pass ljust vill du ha? =)
Jag tycker att om man ska gå från någon färg till blont så går man antingen jättesnabbt eller saktasakta.
Jättesnabbt med blekning som får sitta i extra länge eller slingningar med vård emellan inom loppet av 6 månader.
Om du tycker att ditt hår börjar bli slitet nu så bör du inte färga så mycket mer utan låta det vila samtidigt som du vårdar det med inpackningar.
Är det helt okej och bara lite slitet så kan du sätta in en vanlig blond färg, avskräcks inte av att färgen är lite för mörk, det är en bra grundfärg. Slinga sen ljusare slingor över det tills du uppnått det resultat du vill ha. Ser mer naturligt ut än vitt…=)
~mikkan
Om jag köper en färg som är ljusblont, kommer mitt hår bli lite mörkare då?? :) #1
Silvershampoo kan du använda för att få bort det gula/orangea. Efter det kan prova en såkallad "färgbomd" (t.ex. Devlon) för att få det lite mörkare :)
#2 det är rätt svårt att få bort gult och oranget med en ljusare färg när det inte är blekning i tyvärr… enklast är om man lägger i en mörkare färg och slingar det ljusare. =)
~mikkan