Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1558 ggr
patronsaint
2012-09-12 08:54
0

Rädda rötthår?

Är i stort behov av hjälp!

Har tidigare färgat med l'oréal feria hair color och det har varit ganska mörkrött blir något åt det lilaröda när den har suttit i länge. Men drömmen är ju att ha riktigt rött hår utan att det blir orange rött.

Färgade igår med samma märke men med färgen klar röd. Resultatet blev att typ allt rött FÖRSVANN! Så nu ser håret mer mörkbrun grått ut med svarta topparFörvånad Vist det är fortfarande röda skiftningar men det är ju inte direkt knallrött.

Tror ni att en färgbomb kan vara räddningen? eller vad ska jag göra???

Är blond i grunden och blekte håret mycket förr så det suger åt sig allt som en svamp.

I want to be like the patronsaint of reality.

[Miiicka89]
2012-09-13 13:28
0

färgbomen kan göra under :) en vännina till mig blonderade sig, och kör bara med bollen, det blev helt galet rött på hennes hår, själv gjorde jag samma sak fast med nr 200, det blev mer rosa/lila :D

patronsaint
2012-09-13 15:13
0

Ah kanske värt att prova då? Fast frågan är om det biter på det mörka? Det röda börjar komma fram mer nu när det blivit tvättat ett par gånger iaf :-)

patronsaint
2012-09-13 15:13
0

Ah kanske värt att prova då? Fast frågan är om det biter på det mörka? Det röda börjar komma fram mer nu när det blivit tvättat ett par gånger iaf :-)

[Miiicka89]
2012-09-13 16:28
0

Bästa sättet att få rött hår är ju via toningar, permanent färg blir oftast mörkare och mörkare :)

Ellenfyrkant
2012-09-15 02:36
0

#4 Jag har varit rödhårig senaste året… Samma röd. Blond i grunden jag med.

Mvh Ellenfyrkant

patronsaint
2012-09-15 10:25
0

Problemet är väl egentligen att jag färgade håret svart en sväng innan jag bestämde mig för att gå tillbaka till det röda. Så topparna är väldigt svara fortfarande. Lite som svart dip diey(stavning?).

patronsaint
2012-09-15 10:25
0

Problemet är väl egentligen att jag färgade håret svart en sväng innan jag bestämde mig för att gå tillbaka till det röda. Så topparna är väldigt svara fortfarande. Lite som svart dip diey(stavning?).

Ellenfyrkant
2012-09-15 12:05
0

Ja då är det ju därför. Tror det är bra om du bleker en vända till. Men tänk på slitaget :)

Mvh Ellenfyrkant