Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4295 ggr
Dumbo-
0

orange till mörkbrun?

Halloj!

Har nu sökt runt på google lite men vänder mig hit istället så att jag kan få ett direkt svar! :)

Så just nu har jag ca 4 olika Färger på håret och skulle önska mig mörkbrunt hår, frågan är nu bara hur jag tar mig dit.

Innan sommarlovet började så färgade jag och en kompis vårt hår rött, en galen idé vi bara var tvungna ett genomföra… Innan det har jag bara färgat mitt hår brunt i olika nyanser, är blond egentligen.
I slutet av sommarlovet så hade jag verkligen tröttnat på mitt röda hår, jag lyckades övertala min mamma till att bleka det vilket jag inser nu kanske var lite dumt.
Jag blekte det en gång… Sen blekte jag det en gång till, men det blev ungefär samma resultat som förra gången jag hade blekte det… Det blev orange, sen har jag fortfarande kvar någon brun slinga, röda "slingor" och sen är jag blond där uppe närmare hårbottnen och nu börjar utväxten komma ut också. Mitt hår ser verkligen jätte stökigt ut, finns som "fläckar" i håret där det är mörkare.

Jag började använda silverschampoo vilket har hjälpt, har blivit ljusare.
(anledningen till att jag blekte först var för att jag ville få bort det röda pigmentet innan jag färgade brunt)
Är inte så speciellt kunnig i det här med hårfärger och inser väll att jag borde haft läst på lite hur jag skulle gjort på bästa sätt… Fast blekning kanske är bästa sättet att få bort det röda?

Min fråga är nu vilket fall hur jag får det mörkbrunt igen, bort från mitt oranga fula hår och till en jämn brun färg. Min mamma har nämligen skrämt mig med att jag inte får färga brunt nu då det blir grönt, stämmer det? Har ju blekmedel och skit i håret.

Väldigt tacksam för svar! :)

Wand
1

Köp en mörkbrun hårfärg och färga. Voíla! 

Det blir bara grönt om ditt hår är väldigt ljust från början, men vill du vara på säkra sidan så köp två paket och färga i två omgångar. Då är det 100% säkert att det inte kommer vara grönt sedan.

Det man menar med grönt är för övrigt att det är brunt med gröna skiftningar, inte att det blir knallgrönt. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Dumbo-
0

Ah, tack! Skrattande
Men vad menas med "färga i två omgångar?" Betyder det att jag ska färga en gång och sedan när jag sköljt ur färgen/torkat håret, färgar det igen? Eller väntar man någon dag/timme/ar? Har noll koll! :)

Wand
0

Du kan vänta någon/några dagar, ett tips är att först köpa och färga en gång och sedan om det är grönt så köper du och färgar en gång till. ^_^

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?