Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 16710 ggr
galentjej
2012-09-09 11:00
6

Klippa sig

Jag hade tänkt klippa mig snart.. vet inte om jag ska klippa det som alltid, bara topparna alltså. Och låta det växa ut lite till och sedan göra något roligare med det!

Men det är så tråkigt, det har alltid sett likadant och tjockt ut liksom. I topparna så ser det tjockt ut, typ som denna googlebild jag hittade!

Visst är det fint, men mitt hår har alltid sett ut sådär, vill liksom göra en förändring. Inte någon större förändring då jag vill ha långt hår, men typ lite 'smalare' hår i topparna om ni fattar, typ som dessa bilder:

Där blir ju håret typ tunnare/uppklippt eller vad man nu säger? Det smalnar av nertill. Så vill jag ha det, men hur säger man det till frisören så det blir rätt? Om jag säger att jag vill ha det uppklippt så kommer frisören klippa upp uppepå huvudet ju, och det är ju nertill topparna som jag vill ha det "uppklippt" haha.. hoppas någon förstår mig ;)

TatsuOni
2012-09-09 15:12
0

Ta med en bild och visa frisören. Då kan det inte missuppfattas.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Charlott_
2012-09-09 23:28
0

Håret blir ju tunnare nertill när man klipper uppklippt :)

Frisörer frågar alltid vart uppklippningen ska börja. Och jätte mycket uppklippt så börjar man oftast uppepå. också när man ska ha en längre uppklippning som du nu vill ha. Man måste ju ha en guide att gå efter när man klipper.