Färga dip dye
Jag ska färga mitt hår mörkbrunt med rött dip dye.
Det jag undrar är vilket som är bäst, färga hela fåret mörkbrunt först, sen bleka topparna och färga rött, eller att färga dip dye'en först?
Mitt hår är vanligt brunt nu. (mer åt det ljusbruna hållet.)
_Kram Evelina
_
Jag har rött hår med lila dip dye. Det är ju enklast för dig, särskilt om du färgar själv, att färga hela mörkbrunt först och sedan bleka topparna och lägga i det röda. Då har du ju "grund färgen" och kan koncentrera dig på exakt vart du vill att dip dyen ska börja.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Färga det som ska vara mörkbrunt först, sedan kör du på rött i topparna. Det röda kommer inte fästa ordentligt på det mörka ändå, så du behöver bara fokusera på vad som ska vara mörkt första färgningen.
Att bleka det mörka senare är bara dumt då det är nyfärgat och blekningen inte kommer bli lika bra och jämn som på "naturligt" hår, samt att det sliter väldigt mycket på topparna - den mest ömtåliga delen av ditt hår.
#2: okej, tack! 
#3: jag har färgat mitt hår sen jag gick i 4:an så jag mitt hår är långt ifrån "naturligt" då jag färgar det så pass ofta (tyvärr) och jag vet också att om jag färgar rött direkt på det mörka kommer det inte att bli någon större skillnad (det kommer fortfarande vara rött) då jag gjorde så (fast med hela håret) när jag skulle färga rött.. så var tvyngen att först avfärga och sen blondera innan jag kunde färga rött igen..
mitt hår är jätteslitet och det lär ju inte bli bättre för att jag bleker topparna, men har ju inget annat val då jag verkligen vill ha röda dipdye's..
_Kram Evelina
_
Tycker din hårfärg var jättefin! Den röda du hade på bilden du la upp, vet du vilket märke och vad färgen heter som du hade när du färgade denna? :D