Från rött till lila
Hej!
Jag har gått från knallrött hår (som ni ser på bild nummer 1). Till orange någonting? (Bild 2), på en vecka med att tvätta håret med Head&Schoulders. Mitt mål är att färga håret ljus lila! Så jag måste ju såklart få mitt hår så ljust som möjligt.
Men idag när jag tvättade håret kände jag att det gick inte att dra ur mer färg.
Då måste jag ju sätta in en blekning, måste bli av med de röda tonerna.
Tror ni det kommer bli svårt för mig att bli av med det röda?
Hur många blekningar kan behövas på ett ungefär?
Någon som är lite erfaren? Behöver alla tips som finns :)
Jag tror inte att du överhuvud taget kommer att få ut allt det röda, men om du bleker det en eller flera gånger så bör du få en ljusare rosa färg som du kanske kan färga över. Rött är hopplöst att få ur håret.
När mitt röda hår hade (av sig själv) blekts ner till ljusrosa så försökte jag färga det brunt, men det gick inte att färga över de röda pigmenten.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Jag har med lite samma problem. Färgade mitt hår brunt för ca 1 veckor sedan, men det ser rödbrunt ut
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har låtit mitt hår återhämta sig från färgningar. Det har nu gått ett år sedan jag färgade det rött och i december ett år sedan jag försökte få det brunt. Jag har fortfarande rosa/röda pigment kvar i håret.
Ska man ha ur det röda så tar det nog många färgningar och det krävs antagligen en mörkare färg.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik