Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1461 ggr
Plopp4
0

Tona håret

Hej!

Jag har funderat på att tona mitt hår brunt eller typ mörkrött. Men jag har mörkblont hår, och nu undrar jag, kommer min vanliga hårfärg att komma tillbaka? Eller kommer mitt hår vara "förstört" ?  Och vad funkar bäst, att tona brunt eller rött? (har ju somsagt mörkblont)

/Jossan :)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

immobilized
1

När man färgar eller tonar håret så blir det ju efter ett X antal veckor en utväxt som du säkerligen vet så ja ditt naturliga hår kommer ju tillbaka via det sättet. Men det är ju inte särskilt snyggt att vänta tills utväxten brett ut sig över hela håret utan man brukar ju lägga i en färg som liknar ens egna så mycket som möjligt eller om man vill behålla färgen/toningen så fixar man bara utväxten.

Nu vet inte jag hur ditt hår ser ut, dvs hur mörkt det är. Desto ljusare ditt hår är då du lägger i din toning/färg, desto mer intensiv blir färgen.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

fidojunior
2

En toning är inte permanent som hårfärg så den kommer att tvättas ur och efter x antal tvättar så är din hårfärg tillbaka. Finns olika toningar, vissa håller längre och vissa mindre. :) En toning är bra att börja med innan man färgar med hårfärg.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg