Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2656 ggr
amehristajatack
2012-08-24 16:21
0

Slitet hår.

Hej, jag vill ha hjälp! 
Mitt hår är så slitet att jag får fingrarna fulla med hår varje gång jag drar igenom det. Topparana är förfärliga och trassliga. Förstörde mitt hår något fruktansvärt för snart ett år sedan och det blir fortfarande gummiliknande när det är blött.
Vad ska jag göra? Vet någon här någon bra hårinpackning som verkligen fungerar? Gärna inte för dyr heller…

Tack på förhand!

mikkan01
2012-08-24 17:27
0

Jag gillar garniers pärlemor & körsbärsextrakt inpackning som ersätter mitt Balsam. Hade blekt håret en hel del och håret blev såklart gummiaktigt precis som ditt, gjorde massa egna hårinpackningar då.
Hårinpackningar gjorda på någon Olja + honung är super för håret. Honung innehåller proteiner som är bra för skadat hår.
Annars finns det en hårinpackning på apoteket som heter naked hair rescue någonting, för skadat hår i alla fall. Glad Lite dyr men värd vartenda öre. 

Bästa är också att skölja med äppelcidervinäger, gör håret lättkammat och sammetslent! Flört

~mikkan

[Melinda]
2012-08-24 18:54
0

När mitt hår blev så valde jag att klippa av det som va sådär gummi-aktigt. Är nog det bästa att göra egentligen.

TatsuOni
2012-08-25 19:34
0

Om du har kluvna toppar så är det bara att klippa av dem. Produkter som sägs laga kluvna toppar limmar bara ihop dem temporärt. Ingenting kan laga en kluven topp. Om man inte klipper dem så drar det sig uppåt och kan till slut gå av bara någon centimeter från huvudet.

Torrt hår är det bäst att använda bra inpackningar, oljor och honung som någon nämnde.

Annars gäller att inte använda produkter som hårspray eller att föna och platta det. Att ha det uppsatt så mycket som möjligt och sova med det uppsatt minskar slitaget och ger håret en bättre möjlighet att återhämta sig.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

amehristajatack
2012-08-27 17:09
0

Jag vill verkligen inte klippa, skulle behöva raka hela huvudet för att få det bra igen. Jag har aldrig tyckt om att kapa på längden. Klippt lite toppar här och där men tycker att det räcker. Vill ha tillbaka mitt långa hår som jag hade innan jag fick för mig att bli blond och blekte nio gånger… Jag hade hår ner till magen och på en månad gick allt av till axlarna. Jag ska testa med lite honung och olivolja. Jag sover oftast med lös fläta och plattar aldrig nu för tiden. Hårspray används ibland. Tack för råden, jag kämpar vidare med trasslet!

TatsuOni
2012-08-28 10:37
0

Du kan även sätta dig med en sax och leta kluvna toppar och ta dem en åt gången. Kan tyckas vara ett evighetsjobb, men efter några gånger så har man fått bort en hel del och håret blir mindre trassligt.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tilde]
2012-08-29 21:24
0

Det finns inga produkter som "helar" slitet och förstört hår, tyvärr. :/ Om jag var du hade jag bara klippt det lite åt gången och väntat på att nytt friskt hår skulle växa ut.

amehristajatack
2012-08-30 03:19
0

Jag har provat att sätta mig med en sax, dock ingen bra en och vad jag har fattat det som så sliter det mer än vad det reparerar. Gjorde förut en kur med honung, olivolja och någon mangobalsamvinäger. Kändes inge bra att ha i håret. Haha. Efter det tog jag vanlig inpackning från Elvital och har nu en lös fläta.
Kan man ge sitt hår mer chanser till frisknad än vad jag ger mitt? Haha, skämt. Men faktiskt så känns håret lent och lite friskare redan nu, har använd Elvital två gånger innan. Har förut använt Gliss kur men det har inte varit så bra.
Även om ingenting hjälper håret att må bättre på riktigt så känns det bättre för mig om det iallafall ser och känns friskare. Ska skaffa mig en bra och fin sax och gå igenom mitt hår noga sedan.