Microringar? Hjälp!
Hej på er! Har tänkt sätta in löshår på egen hand. Hade clips för några årsedan men kliar så förbaskat i min hårbotten och sitter inte bra så har tänkt sätta in hår så det blir mer permanent. En metod som jag helt utersluter är lim, men har blivit lite intresserad utav microringar eller nailhair med vax. Lutar mest åt microringar.
Vad är skillnaden på att sätta fast slingor med microringar eller att sätta fast ett helt träns? Hur blir det när man har tex inbackad fläta. Syns ringarna? Slits mitt hår? Har relativt tjockt hår men ganska känsliga hårstrån.
Om jag ska köpa hår på tradera, vad ska jag titta efter? Vilket sorts hår ska jag INTE köpa?
Vill ha hjälp utav era erfarenheter!!
Verkar detta håret vara något att ha?
Microringar sliter inte på håret. Men jag har hört många som borstar ur dom lätt. Jag föredrar wax! :)
Om du ska köpa hår så ska de vara 100% äkta hår, så du kan locka och platta m.m :)

keratinvax sitter mycket bättre och är skonsammare.
du får ett mer naturligt resultat med slingor istället för träns då du kan fördela håret mer över hela huvudet.
när du köper från tradera så kan du få lite vad som. ibland super bra, men det kan vara skit.
leta efter äkta remy hår.
Håret jag fick hem var det fin kvalité på. Löshåret är dock för tunt, behöver nästan dubbelt så mycket till.. Har 100 st microringar i hårbottnen och känns inte som om det får plats med fler. Vet inte riktigt hur jag ska göra, syns klart och tydligt vart mitt egna hår slutar. Hjälp??
#4 Vem sätter i det på dig? någon som gått utbildning och vet exakt vart man ska sätta och inte sätta? :)
Tittade på en instruktionsvideo på rapunzels hemsida och satte de där dom satte det. (Man såg att de gjorde bena längs öronen osv).
#6 Jaha okej :P Men det är alltså någon som gör det på dig? ^^
Ja, en tjejkompis :)
#8 Okej :)

för en hel förlängning krävs nästan alltid mer än 100st slingor. i mitt egna hår sätter jag 200 slingor för att få det snyggt. men vanligast på mina kunder sätts ca 140st. flyter det inte ihop snyggt med egna håret så är det för få slingor eller/och inte inklippt.