Ljusare hår utan blondering?
Har fått höra överallt att man inte kan få ljusare hår utan att blondera det… Men jag frågar igen :)
Jag har blekt håret länge, men låter nu min naturliga hårfärg växa ut. Den är ljust guldblond (ungefär som den här: http://www.couturecolour.com/images/products/C228-01_LightGoldenBlonde_model.jpg fast mycket ljusare på sommaren… I solen ser man ingen stor skillnad mellan utväxt och blondering). På vintern brukar ju håret bli mörkare och tråkigt, så jag undrar om man på något sätt kan ljusa upp det utan att bleka? 
Vill gärna ha mer pärlblont eller beigeblont hår, i alla fall i slingor!
Tror att citron kan funka, samt att vara mycket i solen. Men tänk på att det flesta hemmaknepen också sliter om det är det du vill undvika.
Jag skulle nog bleka lite slingor om jag var du. 
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Mjo, jag vill ju verkligen inte slita på håret nu när jag blekte så mycket förut :/ Därför jag helst vill undvika blondering igen
Sol finns det ju inte så gott om på vintern, tyvärr… Får kanske bli slingor hos en frisöt då, trots allt.
Jag höll också på och blonderade mitt hår mycket förut. Men det var ungefär 1½ år sedan min senaste "helblondering".
Just nu har jag ljusbrunt, men ska bli blond snart igen. Men då ska jag bara bleka slingor.
Det är ganska stor skillnad på att bleka hela håret och göra lite slingor (självklart beror det på hur mycket och ofta man gör det) Med slingor får man inte lika skarp utväxt heller. :)
Lycka till
Nej precis :) Och sen ser det ju naturligare ut med endast slingor. Mitt hår blev knappt synligt slitet alls förrän efter att jag hade blonderat i något år. Ångrar att jag inte slutade då :/
Jag ångrar också att jag inte slutade blondera mitt hår i tid. Jag slutade blondera efter ett besök hos frisören då jag fick kapa av minst 2 dm på samma gång :(
Usch, inte kul!
Hoppas mitt hår växer snabbt, har mer än 10 cm utväxt nu i alla fall. Slutade blondera i julas. Blir spännande att se mig i min naturliga hårfärg, det var länge sen! :P
Lägg gärna ut före och efter bild på hur du gör med håret sen! :)
Det kan jag göra! :) Dröjer nog några månader innan jag slingar det dock.