Hår iFokus

Hår

Etikettbilder
Läst 5327 ggr
Johannaaa
0

Korta tjejfrisyrer?

Jag ska klippa mitt hår kort ("pojkkort"). Jag tror att jag vill ha en sidecut, d.v.s. snaggat på ena sidan och lite längre på andra. Har ni några bilder på det, eller andra korta frisyrer ni tycker är snygga? Vill helst att det ska vara lättskött och det ska inte kräva så mycket styling.

JossiMelon
0

Jag tycker det är snyggt när man har kortare hår på sidorna och längre mitt uppe på huvudet. Fast det krävs kanske en del styling beroende på hur man vill att håret uppe på huvudet ska ligga.

Johannaaa
2

Jo, det är jättesnyggt, men det blir så svårt att få luggen rätt.

Niini
0

Har kört med kort ett bra tag nu, allt mellan 12 mm o längre :) Om du orkar snoka runt på min blogg lite så finns jag lite här o var ;)

Ska försöka leta fram några också så slänger jag in dem här..

Niini
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas det sysn något nu då :)

Johannaaa
0

Wow, jättesnyggt! Det är så coolt när man ser tjejer med kort hår. Många tycks ha uppfattningen om att tjejer ska ha långt hår, men det är mycket tuffare med kort tycker jag! Det blir mer frisyr av det hela.

Hur fixar du luggen? Jag provade att ha snedlugg för ca två år sedan, men det var så svårt att få den att ligga rätt, det är så jobbigt när den hela tiden åker fram :(

Tack för bilderna, jättesnällt av dig! :)

Niini
0

Tack :) Var så otroligt skönt att slippa det långa!

Har självlockigt (som tur var hålls det i styr när det är kort!) så först plattar jag o sen tar jag en minimal klick av denna vax, smetar ut på fingertopparna o drar testar av pannluggen så den inte flyger o far som som helst.

Niini
0

#1 Jag har (haft) 12 mm på sidorna o som ni ser på bilderna längre upptill. Tycker själv det var busenkelt o snabbt fixat. Vax utsmetat på händerna, rufsa runt det i röttrena o sen finishstyling :) Summa sumarum ca 10-15 min inkl. handtvätt ;)