Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 3816 ggr
[WickedAlly]
0

Klippa lugg själv?

Någon som testat att klippa lugg på sig själv?
Jag har långt hår, min lugg når mig till midjan just nu och jag är trött på att det bara hänger där. Mitt hår är så svårt att locka och sånt, det glider bara ut igen vad jag än gör så jag tänkte att jag skulle prova att klippa mig istället. Det växer som ogräs så om det blir fult så växer det snabbt ut igen i alla fall.

Vet att jag borde gå till frisör men det är kul att testa själv :P

Men, hursomhelst: Var det svårt att få det snyggt första gången?

JosefinGothe
0

Jag hade en kompis som klippte min lugg första gången. Jag satt på en stol och hon klippte lite i taget tills jag var nöjd med resultatet och det inte var snett osv. Efter det så trimmade jag luggen själv när det behövdes då var det inte alls svårt :)

Du kanske har nån kompis som kan hjälpa dig?

Det jag tycker är svårast är att klippa famför spegeln, för då blir allt spegelvänt!

Lycka till! :)

//Jossan

[WickedAlly]
0

Det var smart, inte så lätt att se själv direkt vad man gör innan man fått det kort nog att kunna se under.
Mamma kanske kan rätta till det om det behövs, jag klippte nämligen nyss av det x| Fast det blev nog skapligt i alla fall, jag ångrar mig inte åtminstone, heh. Har aldrig haft lugg förut, men sen kom jag på att jag bara lever en gång så då åkte det av :P

Tack! Ska försöka rätta till det som blev lite längre nu :)

[WickedAlly]
0

Mamma undrade när jag hade vart hos frisören så antar att det blev helt okej :)

JosefinGothe
1

Haha vad kul att höra! :D Bra jobbat!

//Jossan

[WickedAlly]
0

#4 Tackar! :))