Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2594 ggr
dragonstar
2012-08-12 14:51
0

Silverschampoo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att använda silvershampoo på mitt hår då jag är rottblond normalt och utväxten inte passar med de gulblonda hår jag har efter bleknign och färgning i flera år. Jag jobbar på att fåf fram min naturliga hårfärg mer  då jag  vill låta håret vila lite efter all frägning.

Men något måste göras åt ojämnheten Så då funderar jag på silvershampoo.

Har ni förslag?

Lägger till en bild på mitt hår som togs vid missommar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

mikkan01
2012-08-12 16:30
0

Om du vill få tillbaks din naturliga färg så vill du väl inte använda silvershampo?? (förstod kanske inte vad du menade).
Du verkar vara lite mörkblond i utväxten så jag hade slängt i en sån färg istället för att köra på silvershampo (som gör gula toner ljusare och sliter på håret extremt mycket).
Du kanske kan testa en färgbomb i din naturliga hårfärg?? =)

~mikkan

dragonstar
2012-08-12 16:49
0

Ja jag köpte en toning jag funderade på att ta i men den den är varmare i färgne en min naturliga hårfärg…

Vad menar du med färgbomb?

Fler tipps motages =)

mikkan01
2012-08-12 17:53
0

Färgbomb är som en vårdande toning, har inte testat själv men det ser så himla bra ut på andra.
Det är som en inpackning som livar upp ens hårfärg =)
Googla på resultat av blonda färgbomber, är väldigt sugen på att testa själv…

~mikkan

dragonstar
2012-08-12 21:52
0

Det värkar intresant =)  Vill helt klart tästa det. Vet du var ma nfår tag på det?

Alex
2012-08-12 22:38
0

Färgbomber funkar inte på ofärgat hår, så det är ingen idé. Silverschampo kommer inte heller hjälpa, då det inte bleker utan bara neutraliserar gula/röda toner i håret.

Det bästa du kan göra är nog att lägga i en toning som stämmer bra överens med din naturliga hårfärg.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mikkan01
2012-08-12 22:40
0

Hon har ju färgat hår?
Tänkte en nyans som matchar hårbotten så det är en o samma färg..=)

~mikkan

Alex
2012-08-12 23:00
0

#6 Ursäkta mig, tolkade sista meningen i din första kommentar som att hon skulle ha i färgbomben i utväxten, men så var det ju inte såg jag nu. Glad Är dock tveksam till om det finns någon färgbomb i den nyansen, men jag kan ju ha fel.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

dragonstar
2012-08-12 23:07
0

Jag får kolla runt lite …

mikkan01
2012-08-12 23:14
0

Du kan gå till frisören för att få lite råd, dom kan dom där nyanserna väldigt bra…en färgbomb kostar runt 150-200 kr men håller väääldigt länge. =)

~mikkan