Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5048 ggr
Varulvskaninen
2012-07-28 09:15
2

Blond henna?

Hej! Det skulle vara bra om någon kunde försöka hjälpa mig hehe! Jag har blond-sandre färg på mitt hår. Slingor bleks i solen annars har jag slingat med ett halvt paket blondering för ett år sen. Problemet är att det blir mörkare och såå mycket tråkigare på vintern och jag har inte lust att bleka mitt redan så slitna hår igen! På senare tid har jag bärjat läsa om Henna och det verkar för bra för att vara sant! Det skadar inte håret utan stärker det? Jag undrar om det finns någon variant av Henna eller annan ört som man kan få blont hår av? Ja asså jag har blont på vintern också men sådär brun-gråblond ful färg! Tråkigt! Och om det inte finns blont, finns det då någon färg som är genomskinlig och bara ger glans och styrka?

[eroswall]
2012-07-28 14:54
0

Jag andvände Henna när jag skulle färga mitt hår rött och det tog JÄTTE lång tid innan det gick ut någolunda! ( Jag permanentade inte! )

Plus att min frisör sa sen när jag gick och klippte mig lite senare att Henna kan vara allergi framkallande(?)

Men jag vet inte! Jag är ingen expert, jag kanske gjorde något fel. Vem vet? Jag tänkte bara att jag skulle säga det. :)

Jag fick iallafall inte slitet hår! :)

Nevina
2012-08-11 12:42
0

Henna är ju rött, så jag tror inte det finns någon blonderingshenna. Jag tror inte att Henna bleker alls. Men du kan ju testa kamomill, det gör ju håret ljusare.

Floppan
2012-08-11 17:32
0
Nevina
2012-08-12 02:46
0

#3 Fast det är inte riktig Henna. Däremot är det kamomill i, som jag tipsade om.

Floppan
2012-08-12 16:33
0

#4 aha då vet jag det