Färga av håret och sen tona igen?
Jag har tänkt att tona håret rött. Är egentligen blond men har tonat håret brunt tre gånger. Första gången i oktober förra året, sen i februari och sen i maj. Somsagt, har ju tänkt att tona mer åt det röda/mahogny/lila hållet nu men ska jag göra en avfärgning först då? Eller ska jag ta det över den hårfärgen jag har nu?
Ursäkta för att det blev rörigt :S
(Bilden som är med i inlägget är min hårfärg som jag har nu)
Men jag skulle vilja ha den här färgen:
---
---
Med tanke på att du vill ha en rätt så mörk färg så borde det inte vara några som helst problem att färga direkt på din nuvarande hårfärg. Det som kan bli problematiskt dock är ju att när du sen ska färga utväxten så får du en annan nyans, eftersom utgångsläget är annorlunda. Men om du väljer att bleka innan så bör du tänka på att det blekta har en tendens att suga åt sig färgen ordentligt sen (=du får hålla stenkoll på färgen när den är i så det inte blir för mörkt).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Okej, men förra gången när mamma tonade på mej så började hon att ta i utväxten så att det skulle få vara i lite längre där och då märkte man inte så jättestor skillnad så det borde nog inte bli så jättekonstigt isf (hoppas jag…)