Clips?
Hej! Jag har funderat på clips men jag har lite frågor.
1. Gör det ont att ha på clips? Jag tänkte ha 50-60 cm så det väger väl en del?
2. Jag har jättetjockt hår som går till bröstet ungefär, och jag vill inte klippa mig eller tunna ut, kan jag ändå ha clips, bara att det kanske blir tjockt?
3. Känns clipsen i vägen eller irriterar dem?
4. Vart köpte du dina clips, trivs du i dem och vad kostade ditt extension set?
Använde mig av clips för ett par år sen men slutade eftersom det irriterade sååå mycket..
Om du redan har tjockt hår och vill lägga till massa hår kommer det bli jättetjockt på ett ställe och längre ner kommer det bara se konstigt ut…tro mig, det syns!!!
Det väger en del ja, jag använde mig av en slags träns ett tag, kändes mycket bättre och håret var bättre fördelat. Min hårbotten blev väldigt öm och det var en stor lättnad att få ta av sig skatboet om kvällarna ;)
Jag, som föredetta hårförlängningsanvändare tycker att man ska låta håret växa i eget tempo istället ;)
Gick över till keratinvax istället men det var inte heller någon höjdare…håret växte dock som ogräs när jag tagit ut dem..=)
Köpte mitt på rapunzel något…håret var väl i fin kvalite =)
~mikkan
Ok, då ska jag nog tänka mig om bättre… Vad tråkigt att du hade så ont, jag har tidigare bara hört bra erfarenheter. :(
Det är just rapunsel jag funderat på. Mitt hår är så här långt nu:
Och jag vill ha till midjan…
Undrar hur många år det kommer ta…
1. Gör det ont att ha på clips? Jag tänkte ha 50-60 cm så det väger väl en del?
Jag tyckte inte att det direkt gjorde ont men det känns ju eftersom du sätter i extra tyngd för håret och hårbotten är ju ganska så känsligt.
2. Jag har jättetjockt hår som går till bröstet ungefär, och jag vill inte klippa mig eller tunna ut, kan jag ändå ha clips, bara att det kanske blir tjockt?
Vill du alltså ha clips för att håret ska bli tjockare eller för att det ska bli längre? Hur långt är ditt naturliga hår? Jag har också väldigt tjockt hår och jag tunnade ur för att det inte skulle se konstigt ut med extra mycket hår.
3. Känns clipsen i vägen eller irriterar dem?
Det är ju ovant i början och jag gick alltid och var orolig att clipsen skulle synas eller trilla av. Men men vänjer sig med tiden och jag tyckte inte de irriterade mig.
4. Vart köpte du dina clips, trivs du i dem och vad kostade ditt extension set?
Jag minns inte riktigt vart mitt köptes, jag hade löshår ett tag för att jag väntade på att mitt skulle växa och bli längre. Det var dock i gymnasiet så det var ett tag sen. Rapunzel har ju bra kvalité sägs det! Dock är de ju relativt dyrt men då ska det ju banne mig vara kvalité också.
Att få hår ner till midjan kan ju ta ett antal år. Beroende på ditt hårs kvalité och hur bra det växer. Dock är oftast långt hår slitet så man får ju verkligen ta hand om sitt långa svall.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Du kan se bilder ovan på mitt hår 
Det kanske är olika på om man stör sig på det eller inte.
Jag skulle kunna tänka mig det för att få längre hår, tjockt har jag redan.
Mitt växer i normal takt, lite olika beroende på hur jag äter och mår, men för mig tog det runt 12 månader från att mitt hår var som ditt tills det nådde midjan. Dock så växer ju allas hår olika, men runt en cm i månaden brukar man väl säga :)
Ja, jag har trixat med måttband och grejer och jag tror att det kommer vara samma för mig! 
Om jag har hår till midjan i juni så betyder det att mitt hår kommer vara perfekt till balen och skolavslutningen. Det kommer växa 6 cm tills julen. Då det är halvvägs, men fortfarande långt…
Om jag låter det växa ett år till efter det lär det nog nå svanskotan!