vågigt svallhår?
I vanliga fall har jag spikrakt, långt hår varje dag, men nu börjar jag tröttna på det rätt reält, känner mig tråkig när jag har det.
Vad är knepet för att få vågigt, svallhår? (jag syftar inte på lock eller våffeltong). Jag har testat fläta håret och sedan sova på det med det blir inte alls fint, det blir liksom väldigt "grovt" och tydliga kanter. Flätar jag löst så blir det knappt något resultat alls.
Jag postar en exempelbild på hur jag ungefär skulle vilja ha håret, så har ni några tips eller knep för hur man kan göra så dela gärna med er! 
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar
Testa snurra håret…vet inte riktigt hur man ska förklara, men när det är blött kan du snurra det runt fingrarna och låta det självtorka.
Annars kan du snurra det och sen lägga det i en bulle över natten =)
~mikkan
När jag sover med bulle blir mitt hår ungefär sådär, blir bäst om håret är småfuktigt när man sätter upp det :)

jag har testat fiskbensfläta och sen sova på det, de blir jättefint men de håller sig i 5 minuter typ… och hårspray hjälper inte heller…
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar
Det kanske fungerar med en plattång? Om man gör det lite slarvigt på ganska låg värme?
Saltvattensspray?=)
~mikkan
sånna där vågor i håret är jättesnyggt, vill också kunna fixa till det så! men vad jag brukar göra är att fläta en inbakad fläta i fuktigt hår och sedan sova med den. men då blir det mer vågor och de är mindra än de på bilden … :/ ser nääästan ut som vågorna man gör med trippeltången.
Testa att köpa en "rund borste med korta pinnar " ellar vad man nu ska säga och föna fåret med en sån i olika håll om du förstår hur jag menar :)