Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4299 ggr
Forgetful
0

Färga håret

Hej, jag har lite önsketänkande om hur jag vill ha mitt hår men jag har stött på lite problem x)

Jag är i nuläget ljus brunröd (min naturliga hårfärg är mellanblond). 
Jag vill bli svarthårig och mixtra in lite färgglada slingor som lila, blå med mera. Men nu kommer jag till problemet. För att få in dessa Färger i svart hår måste man ju bleka dem först, men att bleka svart färgat hår är skitsvårt… hur ska jag få in färgerna? :/

//Forgetful

[dynamitella]
0

Spara slingor ifrån ditt brunröda, helt enkelt. Alltså, färga inte hela håret svart, utan bara där du inte ska ha annan färg.

Sen folie-bleker du bara det som nu är rött, och slänger i valfri färg sen. Det kommer bli svårt, så ta hjälp av någon fingerfärdig :)

Forgetful
0

Men tänkt om jag vill gå yttligare ett steg och färga luggen sen :O då är den redan svart :/

//Forgetful

[dynamitella]
1

Jadu. Då är det bara att bleka sönder luggen också :) Tråkigt nog.

Forgetful
0

Ush nej det vill jag inte haha xD det går inte att avfärga, bleka en gång sen färga? :)

//Forgetful

[dynamitella]
0

Jo, det går säkert. Men i mina ögon är att bleka och avfärga samma sak. Men exakt vad du ska använda kan säkert någon utbildad berätta! :) Det finns ju långtidsverkande, mildare avfärgningar än det skitet som säljs i affär.

Forgetful
0

Ja jag har faktiskt aldrig sett avfärgningar någonstans xD vart finns det att köpa tro? :)

//Forgetful

kkarinn
0

sätt i lite färgglad clips då? då kan du ju ta ut dom när du vill :)

immobilized
0

Mitt hår är naturligt svart men just nu har jag rött och lila toppar. Som #7 skriver så kan du ju alltid köpa färgglada clips och sätta i håret. Sliter inte och du kan välja från dag till dag vilka Färger och vart du vill ha dem.

Att bleka svart går men det sliter på håret med blekning. Första blekningen gör att håret blir lite gulorange. Vilken färg du vill ha spelar mycket roll gällande hur mycket blekning som krävs. En del Färger kräver nästan vitblont för att det verkligen ska bli bra medan andra Färger kan man i stort sett slänga i efter en blekning.

Om du väljer att bleka håret istället för clips så tycker jag du ska köpa MOODs ultrablond extra för mörkt hår. Där blandar du blekningen i en liten bytta som du får med och du får även med en pensel så du kan pensla bara på slingorna du vill bleka.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Forgetful
0

Jag försökte bleka mitt mörkbruna hår till blond vilket failade totalt xD topparna vägrade och det slet som f*n :/ kandet ha berott på att det var så många lager brun färg på topparna? när jag färgade håret brunt så tog jag i hårbottnen och sen resten av färgen i resten av håret

//Forgetful

immobilized
0

Oftast så är vissa delar av håret enklare att få blekt än andra.
Nu vet inte jag hur mörkbrunt ditt hår var eller vilken blekning du använde och hur mycket. Men mörkbrunt till blont kräver oftast mer än en blekning beroende på hur ljust du vill ha.

Använde du alltså ett paket blekning till hela håret?
Nu vet jag inte hur långt ditt hår är men oftast behövs i alla fall 2 paket om du ska bleka hela håret. Längderna kräver lite mer blekning än ex lugg och håret uppe på huvudet.

Om du la i blekning i hårbotten först och sedan resten i längderna så var det säkerligen för lite för att bleka längderna ordentligt. Jag brukar få ha 3 paket, om inte 4 för att bleka hela håret. Mitt är dessutom tjockt.

.

Forgetful
0

# 10 Jag färgade det brunt så många gånger att det såg svart ut xD har mellanlångt hår och jag använde flera stycken av blonde, den som ska bleka mest. jag la i färgen längst topparna först och sist bottnen x) så de tkanske berodde på att det var så många läger med brunt?

//Forgetful

immobilized
0

Dock är svårt att säga hörru Tungan ute
Men färgat hår är ju lite skadat då man färgat det, särskilt om du färgat det under en lång tid och sen lägger i blekning. Det tär relatvit mycket på håret.

Men nu ville du ha svart med olika Färger i?

.

Forgetful
0

Färgar håret svart just nu xD

Ja jag vill få i lite roliga Färger :)

//Forgetful

immobilized
0

Du vill inte satsa på att köpa clips utan du vill färga? Cool

.

Forgetful
0

Ja jag vill färga x) jag har redan clips men jag vill ha lite mer möjligheter x) läste en sak som en frisör hade skrivit. Att avfärga och bleka inte är samma sak bara att blekning KAN kallas för avfärgning så denna riktiga avfärgning, var kan man få tag på den? x)

//Forgetful

immobilized
0

Avfärgning och blekning är inte samma sak nej
Avfärgning tar bort all färgpigemt i håret och blekning bleker
Så det är två olika saker, precis Glad

Jag har aldrig avfärgat mitt hår utan har kört på blekning hittills då det funkat till de Färger jag har haft och har. Men denna använde min kompis som också är svarthårig i grunden men är blåhårig nu: http://recenseramera.blogsome.com/images/avf%C3%A4rgning.jpg

Har du typ H&M och sånt nära dig så kolla där!

.

Forgetful
0

Kunde inte se någon bild ;O jag hittade avfärgning på citycross xD dem kostade 450 spänn styck så det är inget jag kommer att göra slingor av O.o

//Forgetful

immobilized
0

Hm, bilden funkade för mig i alla fall Obestämd
Googla på "Garnier nutrisse avfärgning".

Oj, det var dyrt!
Du vill inte bleka då? Finns blekning för typ 30 kr på Hemköp. Jag använder den. MOODs starkaste blekning.

Jag antar att du vill ha Färger så som grönt, blått, rosa?

.

Forgetful
0

Blekning hjälper inte på mitt hår när det är mörkt :/ det blir bara slitet

//Forgetful

immobilized
0

#19 Underligt. Jag är svarthårig och kan bleka mitt även om det inte blir vitt utan mer gulorange typ. Har asiatiskt hår också som är lite annorlunda i kvalitén, det är tjockare och halare.

Tar det ingenting alls eller tar det för lite?

Du får kika vidare annars om avfärgning finns billigare, det borde det ju göra helt klart.

.

Forgetful
0

Om ditt hår är natruligt svart är det lättare att bleka, min blekning försöker ju ta bort pigment från den svarta färgen vilket inte tar alls mycket :/ hade kunnat bleka 5 gånger och ändå vara mörkbrun :/

Om jag avfärgar håret så försvinner ju själva färgen och blekningen blir ett annat resultat :) blekning och avfärgning är inte samma sak, det första resultatet kan dock se likadana ut men effekterna är helt olika :)

//Forgetful

immobilized
0

Det är sant. Dock har jag färgat håret mörklila en gång (blev dock mörkbrunt, haha) och blekte sen över det.
Urgh, vet inte om jag vill tänka på allt jag gjort mot mitt hår Cool

Men jag önskar dig lycka till Cool Om du lyckas hitta billigare avfärgning och fixar slingor så lägg gärna upp en bild så vi får se allihopa! Tungan ute

.

Forgetful
0

Tro jag skiter i slingor x) trivdes inte så bra i svart över huvudtaget xD ush vet inte vad jag ska göra :( tycker att naturligt blond med lite olika nyanser till slingor är fint men jag trivs skitbra i mörkbrunt :(

//Forgetful

immobilized
0

Ja det är inte lätt det där med hårfärger.
Men mörkbrunt med lite blonda slingor kanske? Glad

.