Munk till håret
Hej,
jag har precis köpt en munk till håret, men när jag skulle sätta på mig den kom jag på att jag inte viste hur man gjorde :D
Vet någon hur man gör, och isåfall hur? ;)
Sätt upp håret i en hästsvans i den höjd du vill att mitten av munken ska sitta.
Trä sen håret genom munken, sen delar du upp håret i två eller tre mindre delar beroende på om du har långt hår. Har man långt räcker det med två för att munken ska täckas. Har man lite kortare är tre att föredra.
Sen virar du slingorna kring munken, börja med ena och stick den genom på "baksidan" av munken igen så att den viras runt. Gör detta med alla slingor tills håret tar slut. Sen får man släta ut håret och fästa med en snodd i hårets egna färg ovanpå den första snodden.
:)
Tack, jag tästade precis men när jag försökte vira mitt hår runt så gick det bara upp :( Det kan säkert bero på att jag har ganska uppklippt hår ( men det är endå inte "jätte" uppklippt ) Men det måste ju oxå gå för folk med uppklippt hår, eller? :O
Jag har också väldigt spretigt hår så hälften trillar ner när man virar håret runt. Så jag gör en fläta av änden innan jag virar runt. Då blir det lättare att få håret att sitta kvar och det är snyggt också!
Bra ide, ska tästa :)
Det gick! Tack för hjälpen :)
Själv tycker jag att det är snyggare om man trär igenom munken och sen lixom drar upp den till topparna, och sen snurrar ner den xd okej ska leta upp en video!
Tack :)
#6 Det var faktiskt mycket bättre, tack för tipset! :) Tycker att det är svårt att få bullen jämn annars.
#9 ingen fara!
#10 :)
Insåg nu dock att det inte alls fungerade för mig, blev mycket puffigare och därför större bulle. Har sittvänligt hår så bullen blev enorm, typ lika stor som mitt huvud. Icke snyggt :P
#11 oj då! när jag hade lite längre hår (typ axelhöjd) funkade det bra för mig, även fast man dåg mtcket av bullen haha :) hur långt hår har du?
#12 Men har man en i samma färg så är det ju lugnt :)
Jag kan nästan sitta på det nu :)
oj då :O då kanske det inte funkar lika bra, haha ;)
Nä, fast jag kanske kan testat att dra lite mer så att det blir tightare :)