Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1276 ggr
galentjej
0

Få håret på plats

Hejsan!

När jag sätter upp mitt hår i hästsvans/bulle osv på morgonen så ser det bra ut och liksom 'ligger' på huvudet. Men efter någon/några timmar så står det ut hårstrån särskilt kring öronen och runt ansiktet. Det blir ungefär så när jag har det utsläppt också, håret vil liksom stå RAKT ut (men endast kring öronen och över pannan typ, det övriga håret ligger där det ska) och det ser jätteknäppt ut x)

Min syster var och klippte sig för ett tag sedan, och då hade frisören i något i hennes hår som fick det att liksom 'falla' på plats och inte stå rakt ut (hon har typ samma slags hår som mig) men hon frågade aldrig vad det var för något…

Så har ni något tips, inte hårspray då håret blir så äckligt av det tycker jag. Men någon annan bra produkt? :)

XeZafir
1

Finns Olja att köpa hos frissan motverkar frissigt hår, dvs, att det står som en gloria runt ansiktet. Gå in och prata med en frissa ;)

galentjej
0

Försöker leta lite på google, men finns det typ någon kräm/gele/liknande som liksom får håret att vara 'tillsammans' och 'på plats' som sagt? Gärna något som inte lockar till håret för mycket då jag vill ha platt (plattar det varje dag, fast det börjar typ locka sig lite grann efter några timmar..)

galentjej
0

#1 Oj såg inte ditt svar, men tack så mycket! Det ska jag göra nästa gång jag klipper mig! :)

Fler förslag tas gärna emot!