Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 3424 ggr
evelinabieber
0

Silica för hår?

Hej! Va inne på ica idag och såg att hon hade något tillskott som hette silica som fungerade för hår hud och naglar, och kollade på priset, 30 kr för 120 tabletter och man tar 3 per dag? det lät ju sjukt billigt, och då tänkte jag att det kanske inte funkar? Har någon av det provat det, elelr ska jag gå till ICA imrogon och köpa ett paket?

Saiipz
0

Jag har funderat på att skaffa det med! Har hört att det ska hjälpa en att få tjockare hår, finare naglar osv :) så tycker de är värt att pröva.

men att det var så billigt! det visste jag ej :P

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

evelinabieber
0

tror det finns dyrare versioner också, men det är det jag såg ialalfall :) ska nog prova det! vad har jag att frlora lixom?

Saiipz
0

Ja, så kände jag med! kan ju alltid pröva en månad och se :) 
Köpte det idag, men tycker det är jobbigt att tabletterna var så stora och att man var tvungen att ta tre gånger om dagen när man åt :/

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

LitenPyssling
0

Jag köpte det där du kollade på och fick jätte fina naglar, jag har haft problem med att naglarna frasar sönder i kanterna och gör jätte ont om man inte lyckas klippa av hela biten - jag drar bort numer och det resulterar att den lilla bit nagel som jag drar bort lämnar efter ett djupt hål som blöder och gör ont en stund.
Jag började med detta och hade inte så stora förhoppningar men det var billigt så varför inte testa? Och jo, det funkade.
Naglarna gick inte sönder utan blev otroligt starka och fina, jag bryr mig normalt inte om mina naglar men jag tyckte jätte mycket om de när jag började med detta. De växte bra och blev starka!

Däremot märkte jag inte så stor skillnad på håret - det jag hade hoppats på. Det blev inte någon skillnad alls egentligen, jag hade extremt håravfall innan och det blev ju lite bättre men i övrigt så hjälpte det i varje fall inte mig hårmässigt. Upplevde det nästan som att det blev tunnare!?
Dock så ska jag testa det på nytt nu tillsammans med en förändrad kost och nya hårprodukter (tresemme).
Efter att jag bärjade med tresemme så blev det enorm skillnad så hoppas på förbättringar nu med silica också samt att jag nu också har andra hårvanor.
Hade som liten otroligt tjockt hår så hårsäckar har jag och det syns men stråna är inte lika tjocka och starka som de var när jag var mindre.
Antagligen på grund av extrem stress/ångest och då kan jag tycka det är viktigare med att få i sig alla vitaminer. =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

kallander
0

Nu är jag inte någon expert på detta, men jag har för mig att man inte kan förändra det hår som redan finns med tillskott. Silica hjälper bara det nya som växer ut och det märks ju ganska snabbt på naglar, men håret växer inte så snabbt. Vill man se skillnad där får man nog knapra silica i år snarare än månader tyvärr.

evelinabieber
0

#4 det låter ju underbart med dina naglar, mina går okcså av helatiden. är grymt nöjd att dom har växt lite nu faktist, haha ;) jag kör men treseme naturals och ett silverschampoo en gång i veckan för att få ner gula tonerna i mitt hår, och så har jag ricinolja, fast brukar glömma det så det går inte lika bra xd men då ska jag nog prova det ändå, har inget att förlora!