Lockigt/Krulligt och vill ha rakt!
Jag har hår ner till axlarna och jätte lockigt, nästan krulligt hår och vill ha rakt långt hår som alla andra. Jag plattade håret konstant i 2år så mitt hår är i stort sett sönderplattat. Men jag vill ha rakt hår utan att behöva platta det eller rakpermanenta det, men jag vill även ha längre hår! Någon som har några tips ? :)
OT men oj vad lik du är Annalynne McCord!
Finns ju något som heter Brazilian Blowout, kanske vore något? :)
har ingen aning om hur du kan få det platt men satan i gatan vad snyggt det var!! 
~mikkan
Det var ju dösnyggt :O
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ditt lockiga hår var ju jätte snyggt!
Varför vara som alla andra, jag tycker du ska fortsätta att rocka ditt lockiga hår, det är dösnyggt på dig!
Kan tillägga att jag vad jag vet så går det inte att få rakt hår utan att förstöra det i längden, så ta hand om dina fina lockar! :)
Balsam-metoden är speciellt bra för er med lockigt hår, gör det lättare att hantera och ger mer definienerade lockar och miskar frizzet som man kan få.
Om du inte redan har koll, gå in på lockig.se och kika om balsamtvätt skulle vara nåt för dig.
Tack för alla fina kommentarer och tack för alla tips! :D Ska kanske försöka leva med det? ;)
Gud vad jag skulle vara lycklig om jag hade dina lockar istället för den riskvast jag har på huvet
#9 Men jag har så kort hår så jag ser ut som en pudel :/
#10 Tro mig, det gör du inte alls, tycke att det är skitsnyggt :)
Många som har lockigt hår vill ju ha rakt men det är ju faktiskt tvärtom också, mitt hår är långt och så naturligt platt att en ångvält inte hade gjort någon skillnad. Jag önskar ofta att jag hade lockar istället och sådär fina lockar är det ju väldigt svårt att få vad man än gör :)
Varför försöka ta bort något som ser så bra ut? Jättefin frisyr och så snygga lockar, så vill jag också ha, men jag har lärt mig leva med det jag har och det borde du också göra. :)
Har tyvärr inget tips att ge (förutom att platta håret då men ja, det sliter ju på håret…) men HERREGUD VAD SNYGGT HÅR DU HAR! :D Men har själv lockigt hår och förstår att du vill ha variation osv, för det vill jag ha i alla fall c:
Tack! :D Jag har börjat haft en sån fläta(typ som ett hårband) i håret, det blir skiiit snyggt! Annars har jag det i en bulle och några små lockar lite här och var :)
Lockigt hår är ju det snyggaste som finns! 
Jag har själv lockigt hår och ville ha rakt när jag var yngre. Sedan insåg jag att jag passar så sjukt mycket bättre i mitt naturliga hår än när jag har platt. Man får "mjukare" ansiktsdrag av rakt hår och ser snällare ut, tycker jag. xD Mitt hår är just nu slitet p.g.a. blekning, men det börjar bli fint igen!
Skulle jag ha kort hår skulle det vara lika "krulligt" som ditt hår, men nu när jag har så långt så tyngs det ner och blir mer vågor/lockar. Jag plattar dessutom luggen. :)
Här är en bild på mitt hår med mina naturliga lockar ihop med några gjorda av locktången :) och ursäkta den stora bilden.