Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1683 ggr
Spieluhr
0

Färg och klippfrågor!

Hejsan!

Jag hade tänkt att färga håret till grönt med Directions hårfärger. Har nu mörkbrunt hår, som är färgat efter antal blekningar och Färger. Fast i grund och botten har jag väldigt mörkt brunt hår också. I vilket fall undrar jag hur pass vitt det måste vara för att funka? Mitt hår kommer ju förmodligen bli orange/gult. Men eftersom gult och grönt går i samma 'färgriktining' (rätta mig om jag har fel) så borde det väl inte spela jättestor roll? Som om man ska färga blått på gult.. Då blir det ju grönt. Men nu är det grönt jag vill uppnå.

Och sen, efter en period när jag har tröttnat; när jag ska färga tillbaka håret till brunt igen. Hur ska jag bete mig för att det inet ska bli en grönaktig brun? Tänkte, Directions är ju ändå bara toning.. eller bör jag ändå färga med någon lätt orangefärg innan?

Min sista fråga är om jag borde klippa mitt hår före? Det är ju sjukt slitet, eller bör jag bleka och färga först, sen klippa det? Vad påverkar det om håret är slitet eller friskt om jag färgar och bleker det? Håret lär klippas helt klart, men vet inte om jag ska göra före eller efter.