Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1492 ggr
elinhusberg
0

Från mörkbrunt till ljusbrunt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har i helgen tänkt färga mitt hår från mörkbrunt till ljusbrunt mot det askblonda hållet och behöver lite hjälp med hur jag ska gå till väga. Då jag inte har råd att gå till en frisör så har jag bestämt mig för att göra det hemma med min mamma till hjälp. 

Jag har läst runt lite på internet och hört talas om det ena och det andra vilket har gjort mig lite fundersam då jag inte vet hur jag ska göra och vilka Färger jag ska använda. Ska man slinga/bleka/avfärga eller hur gör man? Skulle bli väldigt glad för svar. Jag bifogar med en bild (tagen från google) på hur jag tänkt mig att det ska se ut. Jag har även solblekta toppar från en utomlandsresa som kanske bör nämnas.

Kram
Elin

[WickedAlly]
0

Jag gick från mörkt rött till askblond för någon månad sedan. Blekte hela håret (som man egentligen inte ska :P) två gånger med Moods ultrablond för mörkt hår och sedan en omgång med Moods askblonda.

Dock var mitt hår mörkt, nästa svart innan och jag har färgat hela håret i nästan nio år. Mycket färg med andra ord så därför såpass stark blekning två gånger.

Man ska ju egentligen inte bleka varesig helt intill hårbotten eller två gånger på samma vecka men det funkade toppen och mitt hår är lika blankt som det var innan blekning :)

elinhusberg
0

#1 Okej, tack! :-) blev det som du tänkt det? Blev du nöjd?

[WickedAlly]
0

Blev väldigt nöjd, resultatet blev faktiskt ganska likt bilden du lade upp. Lite mer askigt bara :)

elinhusberg
0

#3 Skönt att höra. Tack så mycket för svaret! :-)

[WickedAlly]
0

#4 Så lite så, hoppas att du blir nöjd :)