Ta hand om slitet hår
Jag behöver ta hand om mitt slitna hår, i topparan är håret över 6 år gammalt och det har då gått igenom Rött hår, svart hår, brunt hår blånderat håret och så färgat nytt igen.
Klippte hoss frissan och fick lite prover av inpackningar och annat att tästa.
Jag har även självfall och vill sytärka upp mit stitna hår så att mian lockar kommer fram mer.
Kan ni tippsa om vad jag kan göra med mitt hår? vad för behandlingar?
Kan lägga till att jag gillar ekologiska prudukter och skulle gäran sluta använda schampoo eller använda ekologiska schampoon som inte inehåller de giftiga ämnene fiskar kan bli sgterila av.
Kan tillägga att jag idag tvättar håret mellan var 3 dag till en gång i vekkan beroende på vad jag göra. Men jag tvättar håret nrä det är så flåttigt i roten att det inte ser dugligt ut ens med uppsättnign. Mitt hår blir flåttigt i botten och risigt i toppanra.
Testa hårinpackningen "naked hair rescue" finns på apoteket…det ska vara naturliga ämnen. Finns säkert att läsa om på internet!! googla =)
~mikkan
Sov med fläta, ha håret uppsatt så ofta som möjligt, försök att inte tvätta det så ofta. Har samma problem som du. Jag bokstavligt dränker mitt hår i Balsam och inpackningar, prova med någon Olja!
Om du vill framhäva din lockar mer så rekommenderar jag verkligen balsammetoden! Innan var mitt hår kaoz, det växte inte jag tappade otroligt mycket hår och mina lockar var bara risiga..
Men nu har det växt en bit, brukar inte ha håret lockigt. Men häromdagen upptäckte jag att mina lockar blivit jättefina! Mer glansiga och ser inte så risiga ut som förut.
Balsammetoden passar nästan alla hår, men man får testa sig fram
Kram.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Hej! Tips på bra och ekologisk inpackning har jag, John Masters heter märket. Rätt dyrt men jättebra!
Jag brukar ha i inpackning och sedan svepa en handduk runt håret och därefter en plastpåse eller duschmössa. Sen får det sitta i 1-2 timmar och ibland så blåser jag med hårförn på "paketet" för att inpackningen ska gå in i håret ännu mer. I perioder gör jag på det viset en gång i veckan och det ger resultat!
/Christina