Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 14180 ggr
Cuyi
0

Klippa håret "ojämnt" i topparna?

Hej!
Nu är det dags för mig att klippa mig (har inte gjort det på 2 år… oups), något jag egentligen inte vill. Jag har tjockt lockigt hår och jag vill klippa håret typ ojämnt i topparna. Jag ska alltså bara toppa håret (kommer nog få klippa av ganska mycket…) Men jag vill inte att frisören bara ska klippa rakt för då upplever jag det som att det ser ännu tjockare ut.

Ska man be om en liten uppklippning på topparna? Eller att frisören ska klippa håret så det blir som ett V på ryggen?

http://i54.tinypic.com/2q8nk1k.png <- skulle vilja ha något liknande som tjejen som håller i kameran (men nu har hon ju förvisso rakt hår, men om jag skulle platta dådå)

Tacksam för svar, kram! :D

[Wera]
1

Tunna ur och klipp upp lite =) er också tunnare ut med "V-klipp".

mahre
1

Hej

frisören är där för att göra precis som du vill ha det.

låt dom inte prata dig till att klippa rakt om du inte vill ha det.

mahre

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Be frisören klippa ur topparna lite så blir det som du vill ha det :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Cuyi
0

Tack så jättemycket! :D

champagnesupernova
0

Jag hade nog inte gått till en frisör just för att klippa topparna ojämnt. Du kan fixa själva frisyren lite smått ojämn, men just topparna kan du klippa hemma själv. Det är bara att ta en sax, rikta den uppåt och klipp, då blir topparna ojämna och fina! Så gör jag.

Cuyi
0

Okej :D tack för tipset♥

Inspiration
0

#5 Det går utmärkt, bara att man inte kallar det för just ojämnt. Man säger tex att man vill klippa håret flikigt i topparna, kanske att man tex bara använder sig av en kniv och inte sax. Har jag gjort i en massa år, aldrig fått det avklippt rakt.

[SweetRose]
0

Både jag och min syster har långt tjockt lockigt hår och jag tycker hennes vart ännu tjockare när hon klippte i V-form.

Ojömt i topparna är det bästa! Samt lite uppklippt en dm eller så Glad

Cuyi
0

Nu var det i och för sig ett bra tag sedan jag skrev detta inlägg men om jag inte minns fel så sa frisören till mig "nej, inte kan du klippa det flikigt du har ju lockigt hår?" när jag bad om fliakde toppar, haha. Är det så? Kan man inte ha "ojämna" toppar om man är lockhårig?

BeccaTilda
1

Grejen med att använda kniv, och flika mycket i lockigt hår GÖR att det ser tjockare ut, och framför allt att det krullar upp sig mer.. Därför klipper jag alltid mina kunder som är lockiga med sax rakt av och inte flikar! Om de inte väldigt väldigt gärna vill flika endå :) Kunden har alltid rätt! Iaf så länge de vet hur resultatet blir, man måste alltid förklara i förväg så att det inte uppstår missförstånd :)

Cuyi
0

#10 Okej, då förstår jag! Tack så mycket för ditt svar :)

BeccaTilda
0

#11 Så lite så!! :)