Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1444 ggr
BMEXX
0

Gillar inte blekmedel?

För ett par år sedan kunde jag utan problem bleka mitt hår när jag hade lust med det. Men nu när jag har i en blekning så händer det inte ett smack! Lite glansigare bara pga efterbehandlingen. Har testat mood och schwarzkopf, kanske nå mer men kommer inte i håg nu.

Har rött hår. Hårstråna är tjocka och av bra kvalite.

Kan hår verkligen bli resistent mot blekning?

Annars tips på bättre blekning.

// Pabblo

Alex
0

Röd färg är det absolut svåraste att få bort, rött pigment sätter sig ordentligt. Så troligtvis får du bleka flera gånger innan du ser resultat, samt ha i blekmedlet längre tid än vad som rekommenderas på förpackningen. Med mellanrum mellan gångerna då, så du inte förstör håret totalt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TatsuOni
0

Köp avfärgning. Mycket effektivare än en vanlig blekning.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Arinya
0

Colour B4 är ett förslag på avfärgning, vet dock inte hur den funkar

BMEXX
0

# 3 Var kan man få tag på det?

// Pabblo

Arinya
0

Lindex, Åhléns är nog de affärer jag sett den i.

LenaRebecka
0

Kan nog mycket väl bero på att det är svårt att bleka bort röda pigment, så det är nog ditt röda hår som försvårar blekningen. "Röda pigment är en blondins värsta fiende" som vissa brukar säga haha! Men även fast jag inte har rött hår så upplever jag samma sak att förut så bet blekningar jättebra på mitt hår men nu händer typ ingenting, dock i mitt fall beror det nog på att jag färgat mitt hår så otroligt mycket och jag fönar & plattar det så mitt hår är sjukt slitet, och på ett väldigt slitet hår har färg svårt att fästa så de är säkert därför jag inte kan bli ljusblond just nu som jag faktiskt också vill…just nu har jag ljusbrunt hår iaf.

Men slitet hår verkar ju inte vara problemet för dig eftersom du säger att dina hårstrån är tjocka och av bra kvalité, det beror nog på det röda håret helt enkelt :-) Och då kanske avfärgningar funkar och kanske börja med att försöka få det i någon ljusare brun variant, sen bleka.

BMEXX
0

Ah gav upp tanken och färgade det vinrött ist :P

Men tack ändå.. när jag vill ha ljusare får vi testa en avfärgning.

// Pabblo