Bleka långt hår
Sitter med blekning i en tredjedel av håret just nu. En förpackning gick åt av Moods Ultrablond X-tra.
Det första vi kletade i har suttit i snart en timma medan det som kom i sist bara har suttit i en kvar ungefär. Så att göra hela huvudet på samma gång hade ju varit omöjligt för det första hade ju fått sitta i flera timmar.
Hur gör ni andra som har mycket hår? Det tar ju lite tid att få i färgen så delar ni upp eller börjar ni på något speciellt sätt?
Kom på knepet, eller ja mamma gjorde det :)
Får dela håret i två och ta en del i taget, och istället för att penslar på så får man kleta ihop alltihop först och sedan en slinga i taget här och där och bara trycka in färgen med fingrarna. Då gör det inget om en del får sitta lite längre, blir bara vanliga slingor :)
När jag skulle bleka mitt hår förut köpte jag flera förpackningar och blandade ihop alla :)
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#2 Det gör vi nu. Men hur lägger du i det då? För att om man börjar på ena sidan blir det vitt där och när man väl kommit runt blir det ju bara brunt om man inte låter det sitta i timmar :S
Förstår vad du menar :/ Lite klurigt, började uppepå huvudet och sist i topparna, visst blev topparna lite mörkare men de får man räkna med i början.
Gud vad fint hår du har!
för mig har de funkat att sätta in blekmedel i hela håret och sedan bara vänta, gick från nästan svart till vitt hår ;p
#7 vad använde du för färg? :O slet det mycket?
Blekning är ju inte bra för hårbotten. Om du vill bli blond så ska du absolut inte bleka allt på samma gång. Slingor är det bästa! och där undviker du även hårbotten :) Ta hjälp av en kompis att dra slingor!:)
#8 klart de sliter en del, använde mood tror jag, blekningsmedel och inte färg.
#6 Tack! :)
#7 Blev samma för mig, blev kritvitt i hårbotten. Haha. Men en askblond rådde bot på det hela :) Chansade dock eftersom den inte skulle användas på vitt eller gulaktigt hår, men det blev bra ändå :)