Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 4844 ggr
iWonder
7

Sjukt sjukt stor tova

Hej. Jag har alltid varit sjukt håröm och därför inte borstat håret varje dg som normalt folk. Jag har haft det uppsatt och eftersom att mamma bryt sig asmycket om sitt hår så har jag haft det uppsatt på kvällen och natten med. Som ni förstår har mitt hår BOKSTAVLINGEN förvadlats till ett äkta skatbo. Nu ska jag ut på en resa på söndag och vill därför få ut håret. Så nu ska jag förklara. Jag har långt hår utan någon som helst frisyr. "lugghåret" där framme (inte mycket) är utborstat, resten utav håret är en enda tova stor som en.. jag vet inte vad. Hela mitt bakhuvud iallafall. Mamma går runt och berättar för alla och är sjukt elak (typ fäller kommentarer och skämtar hånskrattande om det) så jag vill verkligen få ut det. Är så sjukt håröm så det är jävligt svårt. Har försökt dränka det i Balsam, det fungerade inte. Mitt hår är som en enda jävla dreadlock längst bak på skallen. Har sån Ångest och jag vill verkligen få fint hår. Det ligger som ett täcke/mössa ja what ever. Frisören kan jag inte gå till då jag skulle skämmas livet ur mig. Vad ska jag göra????

jeessiikaa
0

Kamma håret, för mig är det iaf enklare och dessutom så är det skonsamare att använda en bredtandad kam. Börja med att reda ut topparna och när de är helt utredda så fortsätter du uppåt. Om du borstar från rötterna direkt så blir tovorna bara större och svårare att reda ur.

Om du tycker att det gör ont i hårbotten så kan du hålla håret med handen och "trycka in" håret lite mot skallen, om du förstår vad jag menar.. Alltså att håret inte dras så det blir helt rakt utan så det blir som en böjd kurva mellan håret och handen som du håller i håret med.

Du skulle kunna prova balsamspray (om du inte redan gör det). Det finns ju vissa sprayer för barn som gör de enklare att reda ut tovorna, säger de iaf. Annars kan du pröva att kamma håret när du har håret indränkt i Balsam, men tänk på att göra det väldigt försiktigt så att du inte sliter onödigt mycket på håret.