Knut/bulle - sliter det?
Någon som vet om det sliter på håret att ha det uppsatt i en knut/bulle på huvudet mer än att ha det utsläppt?
Jag har knut nästan varje dag nämligen……
Jag skulle tro att det sliter mindre än att ha utsläppt, förutsatt att man har bra, mjuka tofsar utan "metallgrejer" (om du förstår vad jag menar). 
Ja jag tror samma som du.. jag har en stor, fluffig och mjuk tofs som inte har några metalldelar.. när jag var hos frisören "berömde" hon mig för valet av tofs, just för den var så mjuk och bra för håret 
Så om man ska helst inte använda snoddar med metallgrejer??
#3 Nä precis, metallgrejerna sliter på håret.
Okej… Vart hittar man mjuka snoddar??
Jag köper mina på Glitter.
Okej :)
Jag har håret oftast uppsatt i knut, använder nästan aldrig snodd för det utan hårpinnar, det sliter mindre på håret. :)
Skulle tippa på att det sliter mindre med uppsatt hår :-)
Håret slits ju när det går mot kläder…
~mikkan
Jag har mer eller mindre alltid mitt uppsatt eftersom det är ivägen och fastnar i allt jag gör. Mitt verkar inte ta någon skada av att alltid vara uppsatt, trots att jag ibland använder snoddar med metallgrejer :$
Fast nu använder jag HMs utan metall och de är verkligen toppen, sitter superbra och man slipper göra om knuten under dagen :)
Så länge du inte har en supertajt knut som drar i ditt hår märkvärt så är det bättre att ha det uppsatt, sett ur slitageperspektiv.
jag tror att det sliter mindre med tanke på att håret inte dras mot kläderna hela tiden, men skillnaden är kanske inte så stor ?, se till att andvända toffs utan järngrejj på, det sliter ! :D