Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 9883 ggr
Zandrama
2012-06-04 22:40
0

Rakpermanent

Tänkte bara kolla om någon vet hur länge en rakpermanent håller?

//Belinda aka Zandrama

XeZafir
2012-06-05 09:56
1

När jag rakpermanentade mig höll det fortfarande när jag fick göra om det pga utväxten :) Minst sju månader alltså. Efter min andra permanent saknade jag faktiskt möjligheten till att kunna låta håret bara vara lockigt så då beslöt jag mig för att inte göra en tredje gång. Det tog över ett år innan allt var lockigt igen. Ser onekligen märkligt ut när en del är rakt och det nya är lockig :)

Har man lockigt och vill ha rakt är det en härligt upplevelse, helt underbart, att jämt ha rakt. Inga lockar att bråka med efter varje dusch!

Lycka till!!!

Chamy
2012-06-28 11:09
1

Det håller tills det växer ut. Med andra ord så kommer din utväxt att vara lockig medans ditt permanentade hår kommer att förbli rakt. Man ändrar strukturen på håret, och det går inte att få tillbaka om man inte klipper bort det permanentade.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Dipsie'n'Poo
2012-06-29 18:31
0

Vad jobbigt… x) Hade tänkt på att rakpermanenta, känns lite okul nu då. Men undrar en sak. Hur rakpermanentar man?

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

fidojunior
2012-07-01 00:09
0

Mitt höll i mer än ett halvår.

#3 Hos frisören som jag gjorde tog det några timmar. Först tvättar man håret, sedan lägger de i något (kanske något stärkande?) och låta det sitta i, sedan ska det sköljas bort och efter det ska själva rakpermanentingen i och sitta i det också, sedan sköljas ur och efter det torka håret rakt. I början skulle jag helst platta håret för att hjälpa håret att hålla sig rakt.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Dipsie'n'Poo
2012-07-01 17:36
0

#4 Okej. Tack, bra att veta. Lät ju inte för jobbigt..

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[JohannaStrom]
2012-07-02 12:57
0

Har rakpermanentat mitt hår två gånger (är på den andra gången nu) den första gången höll det i ca 5-6 månader, men denna gången känner jag att det redan börjar "släppa" men det kan nog va för jag klippte mitt hår så kort också :) men jag rekommenderar verkligen att göra det, funkar superbra och man behöver aldrig platta det!