rakpermanentat nr2!
Såg att det redan fanns en tråd om rakpermanent, men min fråga är ifall det sliter alldeles för mycket på håret? Är rätt intresserad av att göra det så man slipper platta det hela tiden… dock så plattar jag det inte ofta alls utan bara någon gång i månaden. Har uppsatt hela tiden istället för jag vill inte slita så mkt på håret och mina naturliga lockar är inte så fina. Men om man rakpermanentar håret så måste det väl slita mindre än att platta det ofta..?
ingen som vet något? :-)
jag har hört att rakparmanenta sliter otroligt mycket mer än att platta :)
Jag rakpermanentade för några år sedan i Thailand och mitt hår blev inte så slitet utan det var slitet för att jag hade blekt det innan.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Snälla du!! Rakpermanenta inte håret! Det är det värsta man kan göra! Satsa på en Brazilian Frizz out eller blow out isåfall :)
#4 vad är Brazilian Frizz o blow out då? :-)
Har du lockigt eller frissigt hår lugnar det ner håret och plattar även ner det :) Det är ganska så dyrt, men läs på internet! :)
okej tack för tipset! :-)
#6 har för mig att det är grymt canser framkallande, hade tänkt göra de själv innan jag läste de…
#8 jaha oj! :-O
Ja, kom på det med nu!! Men de har pratat om att ändra ämnen osv i den.
tur att jag inte tänker göra det då! :-)
Nej, kanske inte värt några 1000 lappar :) Men hur lockig är du naturligt? :) blöt håret och fläta det med en eller två inbakade flätor och sov, sedan släpp ut dem utan att borsta på morgonen!! Brukar bli jätte fina vågor utav det måste jag säga :)
MEN: använd hårsnodd UTAN metalldel. :)
Brasilian blow out har dokumenterar innehåll av cancerframkallande ämnen. Dessa ämnen har förbjudits och används inte längre rent i produkterna, MEN producenterna borde ha gjort sin kemiläxa, för nu innehåller produkterna istället ämnen som tillsammans reagerar och binder ihop sig till exakt samma cancerframkallande ingredientser som man tidigare förbjudit. Så de är tillbaka på ruta ett, men produkterna är ännu inte förbjudna.
Riskera inte er hälsa bara för att få rakt hår.
Vad gäller att rakpermanenta håret, det är helt upp till dig. Väg fördelarna mot nackdelarna och se vilken lista som blir längst.
Rakpermanent sliter mycket mer än blekning, men märker inte slitningen bara på topparna, utan de försämrat hela hårstrået. Jag ska börja 3:e året på frisör nu, och jag har färgar och blekt jätte mycket, och när jag väl har kollat på ett hårstråt efter blekning så är den tjockare på ena slätet och smalare på andra.. :/
Men de beror ju på hur preparerat ditt hår är nu också :)
När jag har rakpermanentat mitt hår har det blivit väldigt lent och fint och ser mycket vårdat ut. Har nog permanentat det 3-4 ggr och det är inte slitet ännu :P Bara på topparna.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡