stargazer blekning?
Hej, jag är jättesugen på att få mitt svart hår (naturliga hårfärgen är svart.) till vitt, har läst att stargazers blekning är jättestark och bleker mörkt hår till nästan vitt, någon på detta forumet som har testat eller vet något om det?
OBS!
att göra detta hos en frisör är inget alternativ för mig då jag inte har dom pengarna.
Tack för hjälpen! 
Värsta blekning jag haft i mitt hår, håret gick av direkt =(
Funkar på många andra men jag hade hellre tagit mood..=)
~mikkan

Ajdå :/ det lät inte så lockande!
Min kompis använde det och hon hade mörkbrunt och fick det nääästan vitt!! Hon rekomenderar det! :D
Om du bleker så får du gärna lägga upp bilder! :)
#1 Det berodde nog snarare på din hårkvalitet än på blekningen.
Mansonchild: Jag är jätteledsen, men jag rekommenderar dig inte alls att göra den processen hemma på egen hand. Från svart till vitt sliter nåt fruktansvärt på håret och det är inte ens säkert att det går att få det vitt innan det går av. Så en sån grej tycker jag är bäst att lämna till någon som vet vad den sysslar med.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Har toppenkvalité på håret, har många ggr gått från svart till blont på kort tid där håret fått mkt stryk men ALDRIG gått av :/ men aldrig har det gått av och slitits, blivit så pass torrt och trasigt som det blev av stargazer.
Men förstår hur du tänker =)..
~mikkan
Stargazer är en rikigt bra blekning. Fick det riktigt vitt, men då var jag redan rätt blond. Men jag håller med Alex. För mitt hår gick av en gång när jag också skulle gå från svart till blont. Och det var INTE kul:(
#5 Antagligen för att den var starkare än vad ditt hår klarade av då, inte för att den var sämre än andra.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Kanske det…men då håret pallade moods blekningar bara månaden efter så vet jag inte med den saken=) Vill inte totaldissa blekningen heller, kanske bara mitt hår som reagerade sådär
kom bara med egen erfarenhet..
~mikkan
Stargazerblekning tar olika från hår till hår och t.ex. om det är nyfärgat svart så är det ju svårare att få blont.
Men jag brukar använda MOOD blekning för mörkt hår.
(jag har röttfärgat hår & brukar bli typ blond, är naturligt blond också)
Har du svart hår vill jag bara tillägga att svart hår kan ibland inte bli mer än rött. Blekningens färgprocess är från svart till rött till orange till gul. Nu läste jag ju att du blivit vit innan och gått från svart men jag hade aldrig rekomenderat att göra det igen! Nu vet jag inte hur långt hår du har, men tänk på hur många blekningar som kanske sitter i topparna av håret. De kan gå av på några sekunder om du har otur.
Börja med att slinga håret istället för att helblondera det, då har du ju kvar lite hår på huvudet om det skulle vara så att lite går av :)
(rekomenderar absolut att göra det hos frisör)
Om man bleker kanske 1 - 2 gånger en dag
och dagen efter 1 - 2 gånger till, om det behövs.
så sliter håret mindre. Sen kan man inpacka det.
Tycker inte det sliter så mycket.
Jag har aldrig tappat stora mängder av mitt hår när jag blekt,
bara lite, lite. och jag har ändå haft kort hår varje gång.
Som #11 säger så tror jag att det ska fungera! När du väl har blekt så kan du använda något av de här shampoona: John Frieda - Sheer Blonde Enhancing Shampoo Lighter Shades - KICKS
John Frieda - Sheer Blonde Shampoo Colour Renew - KICKS
Jag vet inte riktigt vilket man ska använda men om du frågar personalen så hjälper dom dej :) (det finns även Balsam i den serien)
Om man tar en riktigt fuktbomb till håret så borde det även gå bra! 

Tack för hjälpen :D jag väljer att avstå!