Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1318 ggr
badbrain
2012-06-16 22:56
0

Samma färg

Hej!

Jag har färgar mitt hår knallrött med toningar från stargazer, Directions och special effects i 1 år. Innan det var jag platina blond. När min röda färg tvättas ur så blir den ju inte platinablond längre, den blir ljus orange.

För några veckor sedan så hittade jag platina blont löshår här hemma. Jag färgade det med stargazer samidigt som jag färgade mitt eget hår. Nyansen på löshåret blev mycket ljusare, kontrast rikare och rosa. Har försökt i en vecka nu att få löshåret i samma nyans som mitt eget hår. Men jag lyckas inte!

Satt och funderade på om jag sklle köpa nytt löshår, för det jag har hemma är 3 år gammalt. Kanske borde köpa mörk blont löshår eller ljusrött, då kanske man kan få samma nyans i med att bakgrundsfärgen är i samma ''mörkhet''.

Är de någon som har erfarenhet av detta eller tips?

BeccaTilda
2012-06-24 15:45
0

Hej, vet du om ditt löshår var skandinaviskt eller asiatiskt? Är det asitiskt måste det vara blekt väldigt många gånger för att få det platinablont.

När det är så blekt händer det ofta att Färger eller toningar inte fäster lika bra. Om det är färg du använt, prova med en toning! Brukar sitta mycket bättre på preparerat hår. Nu vet jag inte hur det är med så kallad "ICA-färg" men de produkter jag själv använder på salongen fungerar så.