Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 4449 ggr
Annizz123
0

Uppklippt hår HJÄLP!

Jag är en tjej som vill ha uppklippt hår. Jag hade ganska tunt hår när jag var liten men nu har jag väldigt friskt och tjockt hår. Varje gång jag går till min frisör säger hon att jag måste vänta i 2år fast jag vet inte varför för mitt hår är väldigt tjockt och fint. Jag ska till frisören på lördag nu! NERVÖS! Vad ska hon säga jag har tjatat varje gång jag har varit där! 1. Varför kan jag inte klippa upphåret? 2. Hur kan man övertyga frisören? 3. Jag har hittat några söta bilder på upp klippt hår men kan jag få några mer eller något?! Tacksam för svar!! Tack på förhand!!!

Cazzos
0

Du ska inte behöva övertyga din frisör om att klippa uppklippt.

Jag klippte mig för ca 2 månader sen och frisören rekommenderade snedlugg men jag ville ha en vanlig pannlugg och var stenhård med det.
Ångrade mig efteråt men jag har bytt till snedlugg nu iallafall och låter den växa ut. Den har växt ut lite grann så det är inte så farligt egentligen Tungan ute

Kan du inte gå till en annan frisör och se vad hon/han säger om att du ska klippa uppklippt? Du behöver inte nämna något för den nya frisören vad den du har nu sagt om det.

yoanna
2

I vilken stad brukar du klippa dig?. Är det så att du klipper dig i sthlm så har jag en jättebra frisör som verkligen lyssnar på kunden och är jättetrevlig och duktig :D

fidojunior
0

Gå till en annan frisör om hon inte vill klippa uppklippt. Det är ju du som bestämmer och inte hon.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Arinya
0

Som alla andra säger så är det inte hon som bestämmer

Nilla_93
0

frisören kanske inte kan klippa uppklippt???  Men det är den som ska klippas som bestämmer vad som ska göras med sitt eget hår

mahre
0

Jag skulle aldrig låta en frisör "bestämma" vad jag ska göra eller inte, men man kan ju lyssna på råd i vad man passar i osv. men vill du ha uppklippt och frisören säger nej så klipp dig inte då utan beställ hoss någon annan, oftast så finns det ju flera att välja på, på en ort och är det i en stad brukar det finnas oändliga möjligheter.

mahre

hus-musen
0

Frisören kan neka dig om frisören anser att det inte kommer att se estetiskt bra ut, du kan inte kräva ett enda dugg. Passar det inte så gå till en annan frisör bara, det är enklast.

Qui dormit, non peccat

mahre
1

Jo du kan kräva att bli klippt som du vill, om dom vill ha dig kvar som kund.