Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1326 ggr
Yelly Bean
0

Rött till blont/ljust

Jag har haft rött hår i ett år nu, men börjat tröttna på det + att det bara håller sig fint i typ en vecka, sen åker ju färgen ut mer och mer så det inte är lika fint längre. Färgar det ungefär en gång i månaden.

Så jag skulle vilja bli blond igen, eller i alla fall ljushårig. Ljusbrun, eller blond spelar ingen större roll. Någon som vet bästa sättet utan att slita för mycket på håret? Sist jag höll på och bleka så blev håret typ 10 cm kortare för det blev så slitet… Tyst

Finns det något annat sätt än att bleka det, eller är det enda sättet?

Tipsa på! Skrattande

mikkan01
1

Nu är jag ju inte den bästa på färgning men jag hade i alla fall dragit i en avfärgning och haft i den lite längre än man borde.
Hade sen lagt i en färg så jag visste att det orangea (för det kommer bli oranget!!) försvinner, dvs en lite mörkare blond.

Kanske dragit i lite ljusare slingor på det. Tror inte det skulle förstöra håret alltför mycket så länge du låter håret vila lite emellan med massa hårinpackningar ;-)

Solen är väl påväg hit nu hoppas jag så den kanske bleker det lite på köpet :-)
lycka till!

~mikkan

LindaKarlstrom
0

Testa att använda Color B4! En jättebra avfärgning.

Allamej
0

Jag är mitt i processen nu och från rött till orange med blondering till askblond och sen ska jag blondera igen strax innan jag ska slinga det i 11 Färger :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Yelly Bean
0

Tack #1 och #2! :) Ska prova det.

#3 Oj, vilka Färger blir det då? Haha TystSkrattande

Allamej
0

Oj jisses, en massa directionsfärger, försökt ta från alla färggrupper och det blev kanske en blå för mycket men vem bryr sig egentligen? :) Jag har lovat foto till mina amerikanska vänner, jag kan nog dela ett med er också :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Yelly Bean
0

Ja, gör det! Skrattande