Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4382 ggr
pessy
0

Slinga slingat hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ca. 3 veckor sedan var jag hos frisören och toppade håret och samtidigt slingade håret med folie där. Innan var jag brunett och nu är mitt hår i princip ljusbrunt med slingor då det har blekts lite under förra veckan då jag var i Turkiet. Grejjen är den att jag vill få ännu ljusare hår men att betala 900kr (som de kostade att göra hos frisören) känns lite för mycket för en student som mig.. Så, jag tänkte kan man slinga håret själv hemma? Och kan man slinga redan slingat hår? Vad är riskerna? Och vad ska man använda/tänka på?
Vill ju inte att en slingning som gick på så mycket pengar ska förstöras heller om de blir fel när man gör det själv..

Jag vill inte alls bli platinablond eller så då jag aldrig har varit blond i mitt liv eftersom jag aldrig tyckt jag ha passat i det men jag skulle vilja bli sådär "naturligt" ljus, mellanblond i håret. Supertacksam för svar!

Detta är min nuvarande hårfärg, den är dock liiite mörkare än på bilden. Har mellanlångt hår, ungefär liten bit över brösten.

Tacksam för svar! :)

mikkan01
0

Hej! 
Har slingat många ggr hemma men kan lugnt säga att det går såååå mycket bättre om du har en hjälpande hand som gör det åt dig.
Tips är väl att använda slinghätta som brukar komma med, har testat göra utan och det gick åt ****** :-)
Självklart kan man slinga håret om det redan är slingat men det slits ju om du kör en riktigt ljus slingning.

~mikkan

pessy
0

#1 okej tack för svaret! :) Är det någon speciell slingning som du rekommenderar och hur "stor" är chansen att man får någon heeelt annan färg än vad man vill? (T.ex. att de blir gult/vitt/orange) Hehe..

mikkan01
0

Jag är själv inte platinablond men brukar köra på slingblond av mood, tycker den funkar super, den ger varken oranget/gult hår utan vill ju dra sig till vitt men jag låter det vara i en kortare stund än de 40 minuterna man egentligen vill ha.
Brukar blöta håret lite för att se om jag fått den färgen jag vill uppnå, tvättar inte ur innan jag vet att det ser bra ut. :-)

~mikkan

pessy
0

#3 okej, tack så mycket för svaret! :D Ska testa någon dag framöver med den slingningen hade jag tänkt. Blir det mycket skillnad eller blir de bara lite slingor som syns mer?