Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 4773 ggr
[Kajsa91]
0

Måste man ha tjockaste håret?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill verkligen göra nå skoj med mitt hår. Har blont hår just nu (liite gula nyanser på några få ställen, så ska blondera en gång till och hoppas dom försvinner) och skulle vilja ha i lite färg!
Jag älskar färg och blir så fort trött på att ha samma färg, tycker det är tråkigt med en färgat och sådär.

Men vad tycker ni, måste man ha sådär supertjockt och långt hår för att det ska vara snyggt?
Inte ofta man ser folk med tunnare och kortare hår som har fint.
Alla har typ löshår eller är födda med världens tjockaste hår.

Borde man satsa på att förlänga och greja innan man ens bestämmer sig hur man ska lägga i lite roliga Färger? =/

Sen har jag fått världens åldersnoja, haha! Känns som att jag borde vara helt blond bara då jag är 21 år nu och känns som man ska vara vuxen och sådär ni vet.. xD
Tanken är att färga underhåret blått och och lila. Alltså först lagom mycket hår blått, sen lagom mycket lila och sen mest blont då..
Men frågan är om det bara blir fult om man inte har långt och tjockt hår.

Kom gärna med lite tips, idéer eller peppa mig för att sluta mesa ;P
Vill ju helst acceptera hur mitt hår är och inte lägga pengar på löshår, men lättare sagt än gjort! ^^

Helt ofixat hår på bilden, men som ni ser är det inga större tussar att hurra för som täcket mitt huvud.

immobilized
0

Du ska alltså ha underhåret både blått och lila?
Jag tror absolut du skulle passa.
Anser inte att tjockleken på hår spelar betydelse alls när det gäller färg! Kör på bara säger jag. Använd toning så går det ju ur efter några tvättar.

Cool och det där med åldersnoja. Jag är 22, fyller 23 i år, och färgar mitt hår mest hela tiden.Iofs så har jag haft mitt röda med lila toppar ett bra tag nu men ändå!

Sajtvärd: Barnens ifokus  † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

[Kajsa91]
0

Ja, eller lila och rosa.. Vill ha två Färger iallfall, Lila och någonting.. ^^
Och antagligen bara underhåret i längrderna, inte luggen och så. Fast ska klippa mig lite med..

Inte? För kollar man på typ såna som har glada Färger i håret har ju alla det perfekta håret typ..

haha, ja. Hade massa Färger innan, men nu känns det lite nervöst att gå från "normalt" till lite mer annorlunda och sådär. Känns som att alla förväntar en att vara vuxen. :P
Men ditt hår är superfint, riktigt avis!

Ska även få mitt blonda hår riktigt vitt är det tänkt, hur man nu får det.. Blondera mer eller om de finns vitfärg typ. :P

immobilized
0

Jo men tänk på att oftast så har ju folk fixar och stylat sitt hår rätt så rejält inför bildtagningar Tungan ute På vissa bilder kan mitt hår se helt gudomligt ut och på andra ser det ut som jag vet inte vad, *haha*.

Äsch, skit i vad andra tycker och tänker! DU gör ju det DU vill. Fråga om andras åsikter gör man ju men i slutändan så spelar det ingen roll vad de andra säger, det är ju ditt val ändå!

Jag har själv aldrig haft vitt hår men du kanske kan testa silvershampoo och/eller Directions white toner? Sen har ju Schwarzkopf gett ut en färg som heter typ "Silver blonde" (http://www.henkel.se/ses/content_images/L101_Silver_Blonde_254602_print_1772H_1772W.jpg) om det är av intresse?

Sajtvärd: Barnens ifokus  † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

XeZafir
0

Vet inte men upplever att ljust hår ofta ser tunnare ut än mörkare…och då menar jag inte att det behöver vara tunt eller tjockt om man känner i det!

PiganX
0

Ett tips, vill du bli av med de gula tonerna i ditt blonda hår så använd silvershampo och silverbalsam! Glad